PracaGrupypl.praca.dyskusjeTaki tam wniosek, wnioski absolwenta... › Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    From: "Immona" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    Date: Sat, 17 Sep 2005 09:29:56 +0200

    Użytkownik "Koziorozec" <k...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:dgffv5$te$1@inews.gazeta.pl...

    > To ja teraz rozumiem, dlaczego jest w Polsce takie
    > bezrobocie! :>> Bo ci, co zarabiają najniższą pensję,
    > albo - według nich - pensja jest za niska - pracują
    > nierzetelnie! ;>>

    No ale w wielu przypadkach tak jest. Kwestia motywacji, normalna sprawa.
    Ludzie czerpia motywacje z roznych rzeczy - mozliwosci robienia czegos
    ciekawego, czucia sie potrzebnym innym, prestizu, pieniedzy. W roznych
    proporcjach. Europa Zachodnia zaczyna byc zachwycona naszymi pracownikami
    wykonujacymi te prace, na olewactwo i nierzetelnosc w wykonywaniu ktorych tu
    w Polsce sie ludzie skarza. Po prostu jak taki budowlaniec dostanie 8k PLN
    zamiast 1,5k, to nagle zaczyna byc idealnym pracownikiem zamiast chlac na
    budowie. Mozna sobie to zjawisko oceniac jak sie chce, ale ono istnieje.

    I ja sie osobiscie zgadzam z tym, ze jedna z przyczyn bezrobocia jest
    skapstwo niektorych pracodawcow, ktorzy - jak juz sobie znajda wlasciwa
    osobe - zamiast jej przyzwoicie zaplacic i miec ja zmotywowana, staraja sie
    wykrecic jakas placa bliska minimalnej narazajac sie na to, ze bedzie robic
    robote minimalistycznie lub szybko odejdzie. Firma ze zdemotywowanymi
    pracownikami i duza rotacja nie rozwija sie tak szybko, jak by teoretycznie
    mogla przy dobrze zmotywowanym zespole, nowe miejsca pracy wynikajace z tego
    rozwoju powstaja wolniej lub wcale. Nie mozna skladac bezrobocia na karb
    wylacznie tego, ale ma to swoj udzial.

    > To dlaczego wszyscy nauczyciele nie idą pracować
    > do szkół prywatnych???

    1) bo jest ich malo (szkol prywatnych)
    2) bo nie wszystkie szkoly prywatne to raj. Sa takie, gdzie dokonuje sie
    eksploatacji pracownikow w sposob, ktory szkole panstwowa przy porownaniu
    czyni rajem.

    I.