PracaGrupypl.praca.dyskusje › Taka dziwna sprawa - co byscie zrobili

  • 1. Data: 2005-08-08 21:05:49
    Temat: Taka dziwna sprawa - co byscie zrobili
    Od: "Agnieszka" <a...@g...com>

    Witam
    Mam pytanie jak powinnam zareagowac na wiadomosc, ktora ostatnio dostalam...
    cala historia zaczela sie niedawno kiedy aplikowalam do panstwowej firmy na
    stanowisko fizyka w dziale radiacji.
    Miesiac temu telefonowano do mnie z informacja zeby doniesc reszte
    dokumentow wymaganych do zatrudnienia na w.w stanowisko oraz zeby przyjsc
    na rozmowe do dzialu kadr. Po owej wizycie dostalam radosna wiadomosc ze
    zostalam zatrudniona i mam sie zglosic zeby podpisac dokumenty i dowiedziec
    sie o badania i inne takie kiedy sie zjawilam na miejscu.........
    Pani z kadr poinformowala mnie ze szkoda ze nie jestem mezczyzna, bo " to
    tak glupio zeby kobieta na takim stanowisku... nie uchodzi" , po czym
    kierownik stwierdzil ze mimo tego ze mam wysokie kwalifikacje i jestem tym
    kogo wybrali to decyduja sie na kandydata plci przeciwnej , ktorym nie
    jestem
    Moje zdziwienie zostalo skomentowane - "nie przejmuje sie pani , po prostu
    zle pania poinformowalam :)"

    Pytanie moje brzmi:

    Czy jest tak czesto , czy mam sie tego zawsze spodziewac?

    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 2. Data: 2005-08-08 21:15:15
    Temat: Re: Taka dziwna sprawa - co byscie zrobili
    Od: "jaQbek" <j...@p...onet.pl>

    > Moje zdziwienie zostalo skomentowane - "nie przejmuje sie pani , po prostu
    > zle pania poinformowalam :)"

    A co na to przepisy o dyskryminacji płci ?

  • 3. Data: 2005-08-08 21:29:48
    Od: Domin <d...@o...pl>

    On Mon, 8 Aug 2005 23:05:49 +0200, "Agnieszka" <a...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >jestem

    >Czy jest tak czesto , czy mam sie tego zawsze spodziewac?
    Zaluj ze nie mialas dyktafonu, albo swiadka ktory to potwierdzi.
    Choc.. jak masz ochote walczyc to moze i tak sie uda o ile jestes
    pewna na 100% ze wybraniec mial nizsze kwalfikacje, dosiwadczenie ect.
    Pozdrawiam
    Domin

  • 4. Data: 2005-08-08 22:39:30
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    Agnieszka <a...@g...com> napisał(a):

    (Kodeks Pracy)

    Art. 113 [Zakaz dyskryminacji]

    Jakakolwiek dyskryminacja w zatrudnieniu, bezpośrednia lub pośrednia, w
    szczególności ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię,
    narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie
    etniczne, wyznanie, orientację seksualną, a także ze względu na zatrudnienie
    na czas określony lub nieokreślony albo w pełnym lub w niepełnym wymiarze
    czasu pracy - jest niedopuszczalna.

  • 5. Data: 2005-08-09 04:48:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    leszek napisał(a):

> [...]
    > na czas określony lub nieokreślony albo w pełnym lub w niepełnym wymiarze

    Wszystko fajnie - ale trzeba to jeszcze udowodnić ;)

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 6. Data: 2005-08-09 06:42:39
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > Czy jest tak czesto ,
    TAK.

    > czy mam sie tego zawsze spodziewac?
    TAK.

    (i nosić włączony dyktafon w kieszeni)

  • 7. Data: 2005-08-09 08:50:32
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Agnieszka <a...@g...com> wrote:
    > Mam pytanie jak powinnam zareagowac na wiadomosc, ktora ostatnio
    > dostalam... cala historia zaczela sie niedawno kiedy aplikowalam do
    > panstwowej firmy na stanowisko fizyka w dziale radiacji.

    ja tam sie zupelnie nie znam, ale moze chodzilo im o zdrowie? Wydaje mi
    sie ze w pewnych zawodach zdrowie kobiety jest bardziej narazone niz
    mezczyzny - m.in. tam gdzie jest promieniowanie.

    B.

  • 8. Data: 2005-08-09 10:29:47
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <48911$42f86e5a$53f487c2$6257@nf1.news-service.com>
    Bronek Kozicki napisał(a):

    > ja tam sie zupelnie nie znam, ale moze chodzilo im o zdrowie? Wydaje mi
    > sie ze w pewnych zawodach zdrowie kobiety jest bardziej narazone niz
    > mezczyzny - m.in. tam gdzie jest promieniowanie.

    Hm, no jeśli by wziąć pod uwagę plemniki to trochę na odwrót. ;)

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 9. Data: 2005-08-09 13:44:43
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Pani z kadr poinformowala mnie ze szkoda ze nie jestem mezczyzna, bo " to
    > tak glupio zeby kobieta na takim stanowisku... nie uchodzi" , po czym

    Idz z tym do gazety, niech walna osmieszajacy te firme artykul.
    Skuteczniejsze niz ciaganie sie po sądach, do tego z takimi ludzmi lepiej
    jest jednak nie pracowac, bo jest prawdopodobne, ze uprzedzenia
    przeslaniajace im fakty merytoryczne moga zywic takze w innych dziedzinach i
    podejmowac decyzje na podstawie abstrakcyjnych kryteriow. A sama szukaj tam,
    gdzie jest jakikolwiek kapital zagraniczny - w wiekszosci przypadkow
    powoduje to zmiane obyczajow i to w strone wyraznej preferencji kobiet na
    "scislych" stanowiskach.

    I.

  • 10. Data: 2005-08-09 14:00:35
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl> wrote:

    > Hm, no jeśli by wziąć pod uwagę plemniki to trochę na odwrót. ;)

    widziałeś gdzieś pracującego mężczyznę w ciąży? To jest dopiero
    dyskryminacja.

    B.