PracaGrupypl.praca.dyskusje › klauzula(zgoda)o przetwarzaniu danych - gdzie?

  • 1. Data: 2005-08-08 13:51:42
    Temat: klauzula(zgoda)o przetwarzaniu danych - gdzie?
    Od: "Marco" <m...@b...pl>

    Witam,

    Czy klauzulę : "wyrażam zgodę na przetwarzanie danych dla potrzeb...."
    zamieszczacie :

    - w liście motywacyjnym - na dole - przy dolnym marginesie (mniejszą, niż
    treść listu czcionką), czy też jeszcze przed formułą"z poważaniem" - pod
    treścią listu?

    Czy klauzulę zamieszczacie tylko w liście, czy w liście + CV?

    Dziękuję.

    MM

  • 2. Data: 2005-08-08 14:05:41
    Temat: Re: klauzula(zgoda)o przetwarzaniu danych - gdzie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marco napisał(a):
> [...]
    > pod treścią listu?
    >
    > Czy klauzulę zamieszczacie tylko w liście, czy w liście + CV?

    Jeśli ktoś wymaga takiej zgody, to może być umieszczona w CV, LM, lub
    nawet w osobnym dokumencie.

    Jednak wg GIODO zgoda taka nie jest w ogóle konieczna, ponieważ (w
    uproszczeniu): ustawa o ochronie danych osobowych zezwala na
    przetwarzanie danych, nawet bez wyraźnej zgody ich właściciela, jeśli
    dopuszcza to przepis innej ustawy, w tym przypadku art. 22(1) kodeksu pracy.

    Szczegóły na http://www.giodo.gov.pl/266/id_art/971/j/pl/
    zwłaszcza w ostatnim zdaniu na tej stronie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2005-08-09 14:50:01
    Od: "Anna Domal" <a...@T...pl>

    > Czy klauzulę zamieszczacie tylko w liście, czy w liście + CV?

    Ja osobiście zamieszczam tylko w CV - mniejszą czcionką na dole. Ale nigdy
    jeszcze ta klauzula nie była przedmiotem rozmowy przy spotkaniu na rozmowie
    kwalifikacyjnej:) nie wiem, czy to ma aż takie znaczenie.

    Pozdrawiam,
    A.D.