PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szybkie pytanie przy okazji zmiany pracy

  • 1. Data: 2005-03-02 21:10:22
    Temat: Szybkie pytanie przy okazji zmiany pracy
    Od: "Magda" <m...@W...gazeta.pl>

    Hej,

    Wlasnie zmieniam prace i przy okazji mama szybkie zapytanie: czy w nowej
    umowie o prace powinien sie znalez zapis o samochodzie / komorce sluzbowej,
    jesli mam takie rzeczy dostac? Oraz jesli mam ugadane z pracodawca, ze po
    okresie probnym bede miala wyzsza pensje, niz na probnym, to czy taki zapis
    tez powinien sie znalezc?

    Dzieki,

    Magda

  • 2. Data: 2005-03-02 21:44:40
    Temat: Re: Szybkie pytanie przy okazji zmiany pracy
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    > jesli mam takie rzeczy dostac? Oraz jesli mam ugadane z pracodawca, ze po
    > okresie probnym bede miala wyzsza pensje, niz na probnym, to czy taki

    Zwroc uwage, ze po (a nawet w trakcie) okres probnego nowy pracodawca moze
    ci podziekowac. Stad taki zapis nic by nie wniosl, a i tak sprawa bylaby do
    negocjacji po okresie probnym.

    Druga sprawa ani samochodu, ani komorki sluzbowej nie wolno uzywac do celow
    prywatnych, chyba, ze:
    a) jest to nieformalny uklad i pracodawca przymyka oko (troche ryzykowny)
    b) jest to traktowane jaki przychod pracownika.

    W wersji b mozna rozwazyc zawarcie tego w umowie o prace (choc po co ja
    zaciemniac) badz w ramach dodatkowej umowy (lepiej). Natomiast jakis papier
    trzeba miec by pozniej nikt sie nie przyczepil, ze uzywalas samochodu do
    celow prywatnych mimo braku zgody pracodawcy - umowa taka powinna takze
    przynajmniej w podstawowym stopniu okreslac kwestie rozliczania i
    odpowiedzialnosci.

  • 3. Data: 2005-03-03 13:35:18
    Od: Artur Czeczko <a...@c...mrowisko.one.pl>

    Magda wrote:

    > Wlasnie zmieniam prace i przy okazji mama szybkie zapytanie: czy w nowej
    > umowie o prace powinien sie znalez zapis o samochodzie / komorce sluzbowej,
    > jesli mam takie rzeczy dostac?

    Jeśli w umowie o pracę jest zapisane, że dostaniesz samochód służbowy,
    to w przypadku gdy się samochód zepsuje (czyli pracodawca nie spełnia
    warunków), Ty nie masz obowiązku w ogóle przychodzić do pracy.
    Tak więc to byłby zapis niekorzystny dla pracodawcy.

    Pozdrawiam,
    Artur