PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzybka zmiana pracy › Re: Szybka zmiana pracy
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szybka zmiana pracy
    Date: Mon, 1 Aug 2005 21:01:35 +0200

    news:dcjd8v$dro$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:dcjci1$1as$1@atlantis.news.tpi.pl Immona

    > Nie bierz wszystkiego do siebie ;)
    > W każdym razie odniosłem wrażenie, że złagodził Ci się sposób wyrażania
    > poglądów szczególnie co do skłonosci do używania excathedralnego tonu. Ja
    > też nad sobą pracuję, na razie bez wiekszych sukcesów.

    Jestem z belferskiej rodziny i wychowywalam sie w czesci w kraju, ktory od
    malego uczy pewnosci siebie i wyszczekania zamiast pokory. :) Trudno
    stonowac taka nalecialosc, ale tez nie bardzo sie staram - bywa czesciej
    przydatna niz przeszkadzajaca, a nie spodobanie sie komus na newsach to maly
    problem.

    > Tu wątpię z lekka.

    W pierwszej firmie, gdzie wyladowalam po studiach (pierwszy etat, wczesniej
    byly inne formy zatrudnienia) dzialy sie nieciekawe rzeczy zarowno z punktu
    widzenia KP, jak i ludzkiej przyzwoitosci. W calkiem sporej gromadce ludzi
    pokornie to znoszacych majacych umysl zacmiony obietnicami wiekszej kasy i
    lepszego traktowania kiedys tam, gotowych zniesc wszystko dla kasy ponizej
    sredniej krajowej albo uciekajacych na falszywe zwolnienia lekarskie (czego
    nie uznaje) tylko ja sie postawilam. Popierano mnie w kuluarach, w
    konfrontacji z kierownictwem nikt nie mial odwagi chocby powiedziec, ze tez
    jest niezadowolony z pewnych okreslonych rzeczy (podczas gdy mowiono o tym
    bardzo duzo na przerwach i poza praca). Wylecialam w efektowny sposob z
    zakazem pojawiania sie w pracy w czasie wypowiedzenia (otwarcie mi
    powiedziano: zebym nie wzbudzala rewolucji - choc obowiazki z zakresu
    obowiazkow wykonywalam ok) i skutecznie zasugerowano innym nie kontaktowanie
    sie ze mna. Tak wiec doswiadczenie tego typu tez mam - choc powiem Ci, ze
    bardziej mnie denerwowala postawa pracownikow niz kierownictwa.

    > Słuchaj, jak jesteś zaangażowana czy zainteresowana to zawsze jest jakoś
    > jednostronnie. Nie ma idealnego obiektywizmu w sprawach ocennych, to nie
    > nauka ścisła. I tu właśnie potrzebny jest dystans, zrozumienie (no -
    > empatia
    > też), ale podparte rozumem. Tak mi sie wydaje.

    Zaangazowanie jednostronne moze wystepowac w przypadku okreslonej,
    konkretnej sprawy. W sytuacji ogolnej, zlozonej z wielu jednostkowych spraw,
    w ktorych racje sa roznie rozlozone, trudno nie zalapac odrobiny
    obiektywizmu - do tego by trzeba byc fanatykiem. Adwokat pracuje dla swojego
    oskarzonego klienta, ale trudno mi sobie wyobrazic adwokata, ktory by
    szczerze zywil poglad, ze wszyscy wystepujacy we wszystkich rozprawach jako
    oskarzeni sa absolutnie niewinni.

    I.