PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzukanie pracy › Re: Szukanie pracy (dlugie i nudne :) )
    From: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szukanie pracy (dlugie i nudne :) )
    Date: Sun, 5 Jan 2003 04:19:58 +0100

    Ciach

> [...]
    > wiadomosci na temat funkcjonowania systemu jaki naprawia? Jak mozna
    dopuscic
    > do pracy przy laczach internetowych "technika", ktory nie ma pojecia o
    > adresacji IP, nie mowiac juz o ogolnym dzialaniu protokolow. Jak to jest,
    ze
    > taki technik nie potrafi okreslic przyczyny usterki, skoro po samych
    diodach
    > na modemie dokladnie widac co jest nie tak?
    > Jak mozna dopuscic do pracy instalatora radiowego dostepu do internetu,
    > ktory nie ma wogole pojecia o przesylaniu fal radiowych, o przesylaniu

    A po co instalatorowi taka wiedza?? Przeciez to jest zwykly wyrobnik, ktory
    w razie wiekszysch problemow ma wezwac "wlasciwych" ludzi. Jak by wszyscy
    instalatorzy w firmach mieli taka wiedze to firma by z torbami poszla. Do
    instalacji okablowania np. najlepiej nadaja sie elektrycy po
    przeszkoleniu(nalezy wybic ze lba "lamanie" kabli)
    Rownie dobrze moglbys narzekac w stylu:
    jak mozna dopuszczac do budowy domu ludzi, ktorzy nie wiedza jak rozchodza
    sie naprezenia w konstrukcjach nosnych(przepraszam jezeli cos palnalem
    jestem laikiem ;))

    > Raz w zyciu zdarzylo mi sie spotkac kompetentego technika od internetu i
    > sieci kablowych - to byl chlopak po technikum chemicznym. Ale mimo to jako
    > jedyny wiedzial jak dziala system. Jako jedyny mowil ze sygnal ma taka i
    > taka czestotliwosc i taki i taki poziom w dB (bo cala reszta to wiedziala,
    > ze tam na ekranie to ma sie taka liczba pokazac i wtedy bedzie dobrze, ale
    > co to MHz albo dB po tym znaczy to juz nie wiedzieli).

    Jak wyzej zwykly wyrobnik nie musi tego wiedziec, wystarczy kilkugodzinne
    przeszolenie, instrukcja i procedury.

    > Mi sie naprawde w glowie nie miesci, jak firmy (zazwyczaj o duzej renomie)
    > moga doprowadzac do takiej niekompetencji swoich pracownikow. Zwlaszcza ze
    > wielu przypadkach wystarczy krotkie szkolenie, by pracownik sie nie
    > osmieszal przed troche zorientowanym klientem.

    Widzisz tutaj chodzi o to ze taki pracownik jest tanszy, a wiec zysk firmy
    jest wiekszy.