PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzukanie pracy › Re: Szukanie pracy
  • Data: 2011-01-27 21:26:10
    Temat: Re: Szukanie pracy
    Od: Polonus Anonim <n...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

    On 27.01.2011 15:45, andrzej21 wrote:
    > Wybaczcie te pytania ale ostatni raz pracy szukalem 11 lat temu.

    Zapamiętaj sobie jedną podstawową zasadę - wśród pracodawców jest taka
    sama krzywa dzwonowa od rzetelności do pajacowatości jak wśród pracowników.

    Przykłady:
    - po przesłaniu CV firma zaprasza na rozmowę po 11 miesiącach
    - niektóre firmy nie chcą w ogóle idzielać żadnych informacji o
    stanowisku, zakresie obowiązków, narzędziach - jakby to było tajne przez
    poufne
    - niektóre firmy bezprawnie przekazują dane innym podmiotom albo
    przetwarzają w celach marketingowych. Ja zacząłem nagle dostawać spam z
    ofertami szkoleń zawodowych na adres, który podawałem wyłącznie w
    aplikacjach o pracę.
    - w ogłoszeniu piszą o etacie a potem okazuje się, że wyłącznie umowa
    cywilnoprawna (czego nie wykluczam) ale w kwocie takiej jak umowa o
    pracę, co jest bezczelnością (utrata urlopy, składek, uprawnien
    chorobowych musi być zrekompensowana).
    - że już o nie wspomnę o zwykłej odpowiedzi na aplikację, która
    przerasta większość pracodawców. Przecież aplikant może poświęcić
    godzinę na dostosowanie CV i naskrobanie LM, pracodawcy szkoda minuty na
    maila.

    Wszystko powyższe na podstawie własnych doświadczeń.
    Załóż, że tylko jakieś 10-20% aplikacji jest w ogóle sensownie rozpatrywana.