PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzukamy do współpracy › Re: Szukamy do współpracy
    From: "Janusz " <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szukamy do współpracy
    Date: Fri, 3 Jun 2005 13:42:08 +0000 (UTC)

    > Ja osobiście nie wyobrażam sobie pracy twórczej bez solidnej roboty
    > koncepcyjnej, a czy później "oprawi" się ją w pliki multimedialne czy w
    > drewniane ramki to bez znaczenia. Geniusz i dobrze wykonana praca obronią
    > się same. Natomiast selekcja ludzi na podstawie posiadanych "oprawek" to
    > dosyć przypadkowe działanie.

    Przecież napisałem, że szukamy ludzi z "zacięciem" dziennikarskim.
    Myślę, że to wystarczy.

    Nie twierdzę, że pomysł nie ruszy, ale jestem
    > mocno sceptyczny. Popatrz, ile nisz można znaleźć w internecie dla dowolnego
    > twórczego wyżycia się. Począwszy od ogólnodostępnych grup, poprzez portale
    > branżowe, gdzie można zamieszczać swoje artykuły i promować w ten sposób
    > swoją postać, blogi, wąskie, wyspecjalizowane grupy (np. PLOUG) do
    > hermetycznych środowisk twórczych, takich jak 3D Ring (działających, jesli
    > dobrze pamiętam, na zasadzie member gets member).

    Chyba należy przesunąć środek ćiężkości. Serwisy miejskie, które
    mam na myśli mają opierać się na niusach popartych nagranymi
    wypowiedziami, podanymi na stronie w formacie MP3 i dobrymi zdjęciami.
    Czytanie obszernych materiałów na ekranie monitora jest
    strasznie męczące. Oparcie się na krótkich niusach wynika
    tylko z tego powodu, nie z niechęci do obszernych artykułów.
    I taki wybór, mając na uwadze komfort internauty, chyba jest słuszny.
    Ludze są teraz strasznie zabiegani, wolą treściwe informacje.

    > Myślę że nie rynek, ale sami ludzie, których poszukujecie. Ot taki przykład
    > z moich ostatnich doświadczeń. W okolichach marca konsultowałem potężną
    > rekrutację na Śląsku - plakaty, ulotki, docieranie wszlekimi możliwymi
    > kanałami, na kształt kampanii reklamowej. Efekt - 100 aplikacji. Fakt że nie
    > wiem dokładnie, jak tą rekrutację przeprowadzono, ale przyznasz że 100
    > aplikacji to b. mierny rezultat.
    >
    > Co do rynku - trafiacie, jak alarmuje Newsweek, w moment kiepskich notowań
    > mediów jako takich. Wątpię by się udało, ale życzę powodzenia!

    Ten przykład niczego nie dowodzi, jak sądzę.
    Czy tak trudno znaleźć w każdym większym mieście choćby jedną
    osobę, która otrzyma "na tacy" za darmo warsztat pracy?
    Może ludziom w ogóle się już nic nie chce? Tak też wynika
    z rekrutacji, o której piszesz...

    Wydaje mi się, że internet jako medium do szybkiego przekazywania
    informacji jest nie do pobicia. Te informacje są dostępne 24/7
    to wielki argument także dla reklamodawców. Ich reklama
    wydrukowana w gazecie trafia do kosza, po jej przeczytaniu.
    Reklama audio czy w TV to półminutowe, kosztowne mignięcie.