PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzansa dostania pracy jako nauczyciel › Re: Szansa dostania pracy jako nauczyciel
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szansa dostania pracy jako nauczyciel
    Date: Sat, 18 Jun 2005 15:55:00 +0200

    Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w wiadomości
    news:d918rf$4kl$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "JaCeK" <j...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Nauczanie poczatkowe.

    Jeszcze dodam, ze to jest trudny rynek pracy dla nauczycieli z
    doswiadczeniem i stazem, poniewaz pensje sa w szkolach panstwowych ustalane
    sztywno i dyplomowanemu trzeba zaplacic duzo, a stazyscie mozna malo,
    dlatego oszczedzajace szkoly paradoksalnie szukaja osob o nizszych
    kwalifikacjach. Nie jest to tez ten etap nauczania, na ktorym sa olimpiady
    ogolnopolskie, inne konkursy i okazje do zdobycia dla szkoly punktow w
    rankingach, co jest motywacja dla szkol z ambicjami na etapie np. liceum do
    zatrudniania dobrych nauczycieli.

    Oczywiscie na podstawie tego jednego przypadku nie mozna powiedziec, ze jest
    super, bo wiem, ze nie jest (niz demograficzny), a osoba, o ktorej mowie
    posiada cechy charakteru, ktore prawdopodobnie pozwolilyby jej przejsc
    pozytywnie rozmowe kwalifikacyjna w duzym yuppiowskim koncernie. Ale to co
    chce powiedziec to zeby nie wierzyc, jesli ktos zniecheca na zasadzie "nie
    ma zadnych szans, wszystko zajete, wszystko nie do dostania, mozesz to z
    gory olac i sie nie starac". Przypadki przeczace regule zawsze sa i mozna
    sie takim stac. Jesli jako dr chemii chcesz pracowac w szkole, a nie
    emigrowac, to prawdopodobnie masz tak zwane powolanie, a sa szkoly, gdzie
    dyrektor tez jest "z powolaniem" i bedzie kombinowac, zeby miec takich u
    siebie.

    I.