PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzacunek do pracy ! › Re: Szacunek do pracy !
  • Data: 2002-07-17 12:19:37
    Temat: Re: Szacunek do pracy !
    Od: "Pawel Sokolowski" <P...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik gretchen <g...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ah1opo$lqg$...@n...gazeta.pl...
    > I w zupełności się z Tobą zgadzam!
    > Nie ma sensu wypruwać sobie flaków, jak i tak podwyżkę dostanie kto inny.

    No to wyobrazmy sobie sytuacje kiedy Gretchen bylaby zadowolona :
    Zalozenia: Gretchen sie obija, bo przeciez nie ma sensu wypru... (patrz
    wyzej)

    Pracodawca analizuje:
    "Ta Gretchen sie wprawdzie obija, ale pewnie dlatego ze nie jest
    dostatecznie zmotywowana. Dam jej podwyzke, na pewno zacznie pracowac
    lepiej."

    A wtedy pracowita kolezanka Gretchen powie:
    "No tak, ja sobie flaki wypruwam, a podwyzke dostala Gretchen !!!"

    A Gretchen na to:
    "Widzisz glupia, jakbys sie opieprzala jak ja to tez mialabys podwyzke !"
    I tu Gretchen wraca do pilowania paznokci, tym razem za duzo wieksze
    pieniadze.
    Bo przeciez jej teoria okazala sie sluszna. "Nie ma sensu wypru... (patrz
    wyzej)"

    Moral: Jak ktos wyzej sra niz dupe ma, to dla niego kazde pieniadze to
    obraza.
    Jak ktos robi łaske, ze przychodzi do pracy (nie myl z "pracuje") to nie
    skala sie praca za zadne pieniadze.
    Pokaz cos wart, a moze ktos to zauwazy.

    > Też nie lubię pracować za darmo. W Niemczech się nauczyłam, ze za godziwą
    > pracę należy się godziwa płaca a nie jakiś "ochłap".

    Ale nalezy zaczac od godziwej pracy a nie czekac na zachete.
    Tak sie sklada ze ja tez zaczynalem w Niemczech od umowionej niskiej pensji
    przez 3 pierwsze probne miesiace,
    ale potem za dobra prace dostalem prawie 2 razy tyle (sporo wiecej niz moi
    wspolpracownicy Niemcy).

    Nawiazujac do pierwotnego watku.
    W Polsce ten problem powstal dlatego ze dawniej (wiadomo kiedy) utarl sie
    poglad, ze kazdy prace ma miec.
    I oczywiscie czy sie stoi czy sie lezy (tu wstaw kwote w zaleznosci od
    owczesnej inflacji) sie nalezy !
    A ze wszystko bylo panstwowe, to nikomu nie postalo w glowie zeby popracowac
    rzetelnie.
    Dawniej sie chodzilo do pracy (tylko chodzilo).
    I to przyzwyczajenie pozostalo niektorym do dzisiaj.

    Pozdrawiam
    Pawel Sokolowski