PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzacunek do pracy ! › Re: Szacunek do pracy !
  • Data: 2002-07-16 08:29:33
    Temat: Re: Szacunek do pracy !
    Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ale swoja droga ciekawi mnie dlaczego wiekszosc firm nie chce dac szansy
    > osobie ktora duzo umie i nie ma praktyki zawodowej...
    > Czy ze wzgledu na recesje i zalozenie ze i tak znajda "specjaliste"
    > za marna stawke, czy firmy nie chca/boja sie inwestowac w pracownikow?
    >
    > Anka

    Sadze, ze jesli firma daje ogloszenie "zatrudnie kasjerke" i zglasza jej sie 10
    osob z praktyka na kasie i dobrymi referencjami oraz 20 absolwentow bez
    referencji, dla ktorych widac ze praca powyzsza nie bedzie szczytem oczekiwan,
    wybor pozostaje jednoznaczny.Zwlaszcza, ze wszyscy kandydaci maja podobne
    oczekiwania finansowe.
    Podobnie jest z lepszymi stanowiskami.na ktorych doswiadczenie jest jeszcze
    wazniejsze, a z regoly potrzeba pracownika z biegu, na juz.

    Kiedys, niektore firmy stosowaly interesujaca praktyke, ze jesli trafil sie
    ciekawy kandydat, dla ktorego akurat nie bylo zatrudnienia, ale osobnik byl
    rokujacy i zalezalo mu na pracy w tej akurat firmie, proponowano gosciowi prace
    fizyczna, z reguly jako robotnik magazynowy itp, a pozniej w pierwszym rzedzie
    przegladano, kogo "ma sie na stanie", w przypadku wymiany personelu lub
    tworzenia nowych stanowisk. Bylo to dobre, poniewaz awansowany pracownik znal
    juz dobrze strukture, specyfike i asortyment firmy, a jednoczesnie wykruszali
    sie szybko roznego rodzaju "bajeranci".
    Teraz jest z tym gorzej, firmy nawet na takich etatach nie maja "luzow", i po
    prostu dziekuja wszystkim, niepotrzebnym w tej chwili.

    pozdrawiam
    Krzysztof