PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoisty Pat. I co dalej... › Re: Swoisty Pat. I co dalej...
    From: adasiek <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Swoisty Pat. I co dalej...
    Date: Thu, 12 Oct 2006 21:11:49 +0000 (UTC)

    "absolwent" <p...@g...com> wrote in
    news:1160659225.850778.107470@k70g2000cwa.googlegrou
    ps.com:

    > W czerwcu zacząłem szukać pracy ( zacząłem ambitnie od
    > firm/działów związanych z moim kierunkiem wykształcenia). Po trzech
    [...]

    przepraszam, ale dlaczego smiesz twierdzic, ze to jest ambitnie?
    przeciez sam napisales, ze miales rewelacyjne wyniki w nauce; to
    myslisz sobie, ze takie domyslne zachowanie polega na szukaniu
    pracy niezgodnej z wyksztalceniem? jesli tak, to trzeba bylo przerwac
    studia;

    [...]
    > robiłem, a uczyłem się. Stypendium brane przez 4 lata było dużą
    > pokusą. Oprócz tego kursy programów księgowych, certyfikaty
    > językowe itd. Praktyka wymagana programem studiów. Owszem była
    [...]

    no to co? masz w reku certyfikaty zaliczonych kursow obslugi programow
    ksiegowych; do tego masz jeszcze kontakt do firmy w ktorej miales
    praktyke - moze powiesz, ze zle Cie wspominaja?

    [...]
    > (mówię tu oczywiście o pracy w wyuczonym zawodzie). Za wyjątkiem
    > firm typu outsourceingowego, które przyjmują wszystkich jak leci.
    [...]

    no to moze pojdz do procesu rekrutacyjnego firmy outsourcingowej;
    przejdz do etapu do ktorego wszyscy przechodza (skoro biora jak
    leci) i zainteresuj rekruterow swoimi certyfikatami z programow,
    znajomoscia jezyka, niezlym dyplomem i rozpoczetym kursem czegostam;
    pewnie i tak zaproponuja prace przez 3 miesiace na najnizszym
    stanowisku, zeby poznac Ciebie jako pracownika a nie tylko Twoje
    umiejetnosci - ale jezeli faktycznie jestes "wartosciowy" to dlaczego
    nie mieliby sie Toba glebiej zainteresowac?

    a jezeli sie nie zainteresuja? to moze faktycznie jest Was nadmiar
    na rynku? trzeba bylo sie orientowac w czasie studiow;

    [...]
    > praktyki zagraniczne nic tu nie pomagają. Generalnie absolwenci mojego
    > kierunku jak i całej specjalności dzielą nie na 3 grupy. 1. Wybitne
    [...]

    tak? a mi sie zawsze wydawalo, ze to specjalnosci sa skladnikami kierunku
    a nie odwrotnie; czyzbym sie mylil?

    pzdrv;
    adas;