PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow! › Re: Swoboda zawierania umow!
    From: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Swoboda zawierania umow!
    Date: Wed, 30 Nov 2005 12:24:40 +0100

    > Są firmy, które utrzymują własne przedszkola... ;) Jeżeli masz kontakt
    > z kimś kto pracuje w dużej korporacji to zapytaj się go ile tam u nich
    > średnio trwa absencja pracownic, spowodowana ciążą i urodzeniem dziecka.
    > Możesz też zapytać jak pracodawca wspiera swoje pracownice, które są
    > w ciąży.

    No wlasnie czy nakazuje im zakladanie przedszkoli KP??? nie one po prostu
    maja dobrych pracownikow zainwestowaly w ich wyszkolenie i chca kupic ich
    lojalnosc- ale to ma sie nijak do regulacji ustawowych.
    Zreszta celem firmy jest maksymalizacja zysku - taka prosta zasada - akcjonariusze
    oczekuja wzrostu wartosci akcji - albo wyplaty dywidendy
    jezeli firma zatrudnia wysoko wykwalifikowanych prawnikow, inzynierow, programistow
    swietnych handlowcow to bedzie ich gratyfikowala na rozne sposoby bo sa oni trudni do
    pozsykania na rynku i drodzy w wyszkoleniu wiec dbanie o nich jest dzialaniem dla
    dobra firmy.
    proste porownanie:
    masz maluszka dobry rocznik `82 - jak czesto jezdzisz nim do autoryzowanego serwisu
    na przeglad, albo na myjnie reczna, zeby go wywoskowali, wykupujesz mu AC??
    kupujesz garaz?? nie
    A to dlatego, ze po pierwsze srodki, ktore musialbys przeznaczyc na te dzialania sa
    niewspolmiernie duze w porownianiu do wartosci auta, a poza tym nawet jak je szlak
    trafi
    to niewielka strata i zawsze mozesz kupic nastepnego za rownowartosc dokladnego mycia
    auta.

    A gdybys mial AUDI A8, albo jakies bardzo rzadkie auto - to wyglada juz zupelnie
    inaczej prawda??

    a socjalisci wymagaja rownego traktowania sprzataczki - ktora moze zastapic kazdy i
    fizyka kwantowego

    Ja prowadze mala firme
    Mam 6 pracowniko
    2 przedstawicieli handlowych ( 2,5 - 4k w zaleznosci od miesiaca )
    1 ksiegowa - fakturzyste ( nie musi ona posiadac bardzo wysokich kwalifikacji 1,5 k)
    1 sekretarke - pracownika obslugi klienta ( latwa do zastapienia, na ogloszenie na to
    sttanowisko przyszlo 340 CV 1,2 k)
    1 magazynier ( on akurat musi byc dokladny i uczciwy i trzeba bylo troche
    zainwestowac w jego przeszkolenie 1,5k )
    1 kierowca dostawca ( 1000 zl netto - dzisiaj prawie kazdy potrafi prowadzic samochod
    i nie widze powodu dla ktorego mialbym za to placic wiecej

    Przydalaby sie jeszcze sprzataczka ale na dzisiaj nie widze powodu, zeby ja
    zatrudniac - sprzataniem zajmuja sie pozostali pracownicy.
    I powiem wam szczerze, ze lubie ludzi z ktorymi pracuje ale naprawde zalezy mi tylko
    na PH bo to oni dostarczaja firmie
    przychodow. I gdyby ktos mi kazal placic minimum 2000 zl - to co najmniej dwie osoby
    stracilyby prace i jakos bym sobie poradzil.

    Aha samochody kupuje nowe - chociaz socjalisci robia wszystko zeby mnie przekonac, ze
    to nie ma sensu
    vide - ograniczenia w odliczaniu Vatu od osobowek - a po cholere przedstawicielowi
    ktory wiezie notebook`a i katalog mam kupowac ciezaarowke???