PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow! › Re: Swoboda zawierania umow!
    From: Kira <c...@e...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Swoboda zawierania umow!
    Date: Tue, 29 Nov 2005 14:37:12 +0100

    Re to: camel [Tue, 29 Nov 2005 14:13:18 +0100]:

    > Moja połowica pracowała prawie do końca. Znajoma też.

    Gratuluję.

    > Istnienie osób naciągających system usprawiedliwia różne
    > obostrzenia dla nas, nie naciągających?

    A co tu ma do rzeczy usprawiedliwianie? Po prostu, taki
    pracodawca widząc, że całe stada babek szukają etatów
    tylko po to, żeby się w spokoju rozmnażać - nie będzie
    zatrudniać kobiet od-do i tyle. Usprawiedliwiać tego nie
    musi bo po prostu minimalizuje własne ryzyko, nic więcej.

    > Nie lubię tego myślenia.

    Niezależnie od Twojego lubienia ono funkcjonuje. I będzie
    funkcjonować dopóki kobiety w ciąży będą miały przesadną
    ochronę zapewnioną.

    Możesz nielubić dowolnie, ale od tego więcej młodych
    mężatek etatów nie dostanie.

    > Przedmówca twierdził, że nie ma przymusu pracy... ja
    > twierdzę, że jest przymus, choć nie ustawowy, ale
    > ekonomiczny... i dlatego pracodawca może "wycenić"
    > miesięczną pracę na 300,- :(

    Owszem, czytałam i ponawiam pytanie: jeśli ktoś chce
    zapłacić 300 albo wcale, to dla kogoś, kto ma ten przymus
    ekonomiczny, lepsza jest możliwość wzięcia tych 300 czy
    odgórne zarządzenie że ma mieć 0?

    Kira