PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow! › Re: Swoboda zawierania umow!
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Swoboda zawierania umow!
    Date: Tue, 29 Nov 2005 11:10:13 +0100

    camel napisał(a):

    > Jak zniesienie tej ochrony miałoby wpłynąć na zatrudnianie pań?
    > Argumentem jest, że urodzą, będą się zwalniać z pracy "bo dziecko
    > chore"... Dzieci przestaną chorować? Kobieta z dzieckiem zawsze będzie
    > cierniem w d... pracodawcy. Jakby sprawę pozostawić pracodawcom, to
    > przyrost naturalny w całości przeniosłby się na margines społeczny :(
    I tak się przeniesie - po wprowadzeniu genialnego becikowego. Bogaci
    mają ten tysiąc zł tam, gdzie pracodawca cierń. Nie bogaci ale i nie
    biedni, czyli cała mniej lub bardziej przedsiębiorcza i wykształcona,
    ale świadoma i robiąca coś ze swoim życiem większość nie zacznie płodzić
    na potęgę dla tych paru złotych. Prosty rachunek - ktoś zarabia 1200,
    więc kiepski to dla niego rachunek, zmieniać życie za 1000 pln.
    Pozostaną biedni najbiedniejsi, jak ich określają jedni lub żulia, jak
    ich określają drudzy. Dla tych najbiedniejszych, każdy grosz to niezły
    biznes.
    Wielu spośród nich ma zerowe koszty życia - raptem konieczność
    zaniesienia do opieki społecznej ponagleń zaplaty za media, by opieka
    zapłaciła. Żarcie też gdzieś się trafi, trochę fuchy na czarno starczy
    na tetrę dla dziecka. Do tego zasiłek z opieki (Katowice, matka 4
    dzieci, 800 pln na miesiąc. Obecnie już 400, bo dwoje dzieci zostało
    umieszczonych w pogotowiu opiekuńczych, gdzie czeka na lepszych
    rodziców. Matce to wsio ryba. W stanie chronicznego nawalenia i tak
    widzi 4 lub 6 dzieci + kilka białych myszy, zależy jak bardzo jest
    nawalona. Albo nie widzi dzieci, przez co traci prawa do zasiłku, tracąc
    prawa rodzicielskie).
    Pozostaje 1000 pln czyli jakieś 200 jaboli, czyli spokojny byt przez 3
    miesiące.

    Żeby daleko nie szukać: tuż obok mnie, zaburzona matka, jako rodzina
    zastępcza, dorabia sobie w opiece, wychowując dzieczynkę z zaburzeniami
    funkcji mowy. Pieniądze lecą z opieki, mała wciąż nie mówi, matka ma na
    życie. Biznes is biznes a life is brutal drogie dzieci. Czeka waś
    świetlana przyszłość w slamsach. Bronx forever etc.

    > (...)

    > Głód, rachunki i groźba eksmisji na bruk...
    To właśnie reguluje opieka społeczna.
    Pewnie nie można tego uznać za właściwą większości normę, ale wielu
    ludzi w bardzo trudnej sytuacji robi wszystko by ich sytuacja była tylko
    trudna a nie bardzo trudna i ima się pracy nawet za 400.

    pozdr.
    m.