PracaGrupypl.praca.dyskusjeŚwiadectwo pracy! › Re: Świadectwo pracy!
  • Data: 2003-02-11 13:11:16
    Temat: Re: Świadectwo pracy!
    Od: "Ewelina" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Perełka wrote:
    > Właśnie otrzymałam świadectwo pracy od byłego pracodawcy.
    > Wyszczególnione jest tam tylko jedno (ostatnie) z zajmowanych przeze
    > mnie stanowisk w tej firmie. Czy powinnam poprosić pracodawcę o
    > sprostowanie?

    Kodeks Pracy:

    Art. 97. § 1. W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy
    pracodawca jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy.
    Wydanie świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia
    się pracownika z pracodawcą.

    § 2. W świadectwie pracy należy podać informacje dotyczące okresu i rodzaju
    wykonywanej pracy, "zajmowanych stanowisk", trybu rozwiązania albo
    okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a także inne informacje niezbędne
    do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia
    społecznego. Ponadto w świadectwie pracy zamieszcza się wzmiankę o zajęciu
    wynagrodzenia za pracę w myśl przepisów o postępowaniu egzekucyjnym. Na
    żądanie pracownika w świadectwie pracy należy podać także informację o
    wysokości i składnikach wynagrodzenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach.

    § 21. Pracownik może w ciągu 7 dni od otrzymania świadectwa pracy wystąpić z
    wnioskiem do pracodawcy o sprostowanie świadectwa. W razie nieuwzględnienia
    wniosku pracownikowi przysługuje, w ciągu 7 dni od zawiadomienia o odmowie
    sprostowania świadectwa pracy, prawo wystąpienia z żądaniem jego
    sprostowania do sądu pracy.

    Art. 99. § 1. Pracownikowi przysługuje roszczenie o naprawienie szkody
    wyrządzonej przez pracodawcę wskutek niewydania w terminie lub wydania
    niewłaściwego świadectwa pracy.