PracaGrupypl.praca.dyskusjeStudia i ich poziom a praca › Re: Studia i ich poziom a praca
    From: "PawełW" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Studia i ich poziom a praca
    Date: Tue, 22 Jul 2003 14:06:19 +0200

    > Jezeli obniza sie poziom, to z winy rektorów którzy pozwalają wykładać
    > 5 pseudouczelniach. Kiedyś niewielu umiało czytać i miało się chłopów
    > pańszczyźnianych. Pewnie , że im było lepiej !!! Boisz się konkurencji i
    > cie boli. Skoro czujesz się niedokształcony, to zamiast tu gadać bierz
    > książke i do roboty. Tego ci nikt nie zabrania. Chcesz mieć wszystko na
    > talerzu?? Choć sam uważam, że przy zawodach, gdzie przy braku fachowości
    > moze być zagrożone ludzkie życie, poziom nauczania powinien pyć
    kontrolowany
> [...]
    Co do rektorów to fakt. Nie piszę o tym by nie dać ludziom się kształcić
    tylko o tym aby kształcili się faktycznie ci którzy na to zasługują swoją
    pracą. Sławku nie boję się konkurencji ale widzę co się dzieje. Czemu
    uparłeś się na te osobiste wycieczki. Mam robotę jaką mam. A boli mnie to
    jak widzę stażystów którzy przewijają się w firmie i muszą numerować koperty
    mimo iż mają spory potencjał do wykorzystania. Zwala się na nich
    najprostsze roboty bo w mniemaniu ludzi którzy studiów bynajmniej nie
    kończyli "oni nic nie umieją", zamiast wykorzystać do twórczej pracy -
    wdrożyć w warunki realnej pracy. Podań o pracę przychodzi masa - większość
    to ludzie po studiach. Co z tego iż wszyscy chętni skończą studia jak roboty
    dla nich nie będzie. Już traktuje się ich jak niepotrzebny kłopot a co
    będzie za parę lat. To trochę jak z doktoratami. Ostatnio ich liczba na
    uczelniach tak raptownie wzrasta iż nie dają one już najczęściej żadnych
    wymiernych korzyści. Niedługo będziemy mieć cudownie wykształcone
    społeczeństwo, na papierze bo poziom jeszcze spadnie w którym nikt nie
    będzie cenił wyższego wykształcenia.

    PawełW.