PracaGrupypl.praca.dyskusje › Student a działalność gospodarcza?

  • 1. Data: 2005-01-10 15:04:58
    Temat: Student a działalność gospodarcza?
    Od: devil <d...@g...pl>

    Mam pytanie, jestem studentem zaocznym. Wiem, że przy zatrudnieniu mnie
    na umowe zlecenie lub o dzieło moje składki na zus są niższe niż u
    normalnego pracowinka, ponieważ jestem studentem. Ale mam pytanie jak
    wyglada sytuacja, jezeli chcialbym zalozyc wlasna dzialalnosc
    gospodarcza, czy w zwiazku z tym, ze jestem studentem bede mial jakies
    przywileje, znizki etc.?

  • 2. Data: 2005-01-10 15:34:22
    Temat: Re: Student a działalność gospodarcza?
    Od: "Arkadiusz Lipiec" <a...@g...pl>

    devil <d...@g...pl> napisał(a):

    > (...) czy w zwiazku z tym, ze jestem studentem bede mial jakies
    > przywileje, znizki etc.?

    Żadnych.

    Aluś

  • 3. Data: 2005-01-10 19:02:01
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "devil" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyglada sytuacja, jezeli chcialbym zalozyc wlasna dzialalnosc
    > gospodarcza, czy w zwiazku z tym, ze jestem studentem bede mial jakies

    mala poprawka, nie dlatego ze jestes studentem, a dlatego ze sie uczysz i masz mniej
    niz 26 lat. Poza tym nie zwalnie to z calego ZUSu a jedynie ze skladek
    emerytalno-rentowych. Wynika to z tego ze nauka i tak wlicza sie do wieku
    emerytalnego (ale z tego co pamietam max. 5 lat).
    Studenci nie maja zadnych przywilejow odnosnie prowadzenia dzialalnosci bo i na
    jakiejh podstawie? Prawo dotyczy kazdego.

  • 4. Data: 2005-01-10 19:23:25
    Od: "cyrusNew" <d...@w...pl>

> [...]
    > i na
    > jakiejh podstawie? Prawo dotyczy kazdego.

    czy to dotyczy także doktorantów? - tzn. jeśli mam 24 lata i rozpoczynam
    pisanie doktoratu to chyba mam jeszcze 2 lata..

  • 5. Data: 2005-01-10 20:01:29
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    > czy to dotyczy także doktorantów? - tzn. jeśli mam 24 lata i rozpoczynam
    > pisanie doktoratu to chyba mam jeszcze 2 lata..

    moeiac prawde nie wiem, nigdy nie bylem doktorantem. Jesli wciaz de facto jestes
    studentem to tak. Ustawa wymienia szkoly jakie do tegio prawniaja, wymienieni sa
    miedzy innymi studenci uczelni wyższych.

  • 6. Data: 2005-01-10 20:02:42
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-01-10 20:02, Użytkownik the_foe napisał:

    > Studenci nie maja zadnych przywilejow odnosnie prowadzenia dzialalnosci bo i na
    > jakiejh podstawie? Prawo dotyczy kazdego.

    Ale na pewno ułatwiłoby start wielu młodym osobom, a co za tym idzie
    tworzyli by miejsca pracy.
    A tak wiele osób rezygnuje z tego, bo boi się że na ZUS nie wyrobi.

    --
    Witiia

  • 7. Data: 2005-01-11 07:28:55
    Od: "Jakub Wojciechowski" <k...@k...pl>

    > Ale na pewno ułatwiłoby start wielu młodym osobom, a co za tym idzie
    > tworzyli by miejsca pracy.
    > A tak wiele osób rezygnuje z tego, bo boi się że na ZUS nie wyrobi.

    Ok
    A ja mam 23 lata nie jestem studentem i tez chcialbym otworzyc wlasna
    dzialanosc gospodarcza...
    Ja tez chce same znizki i ulgi a najlepiej to zeby ktos za mnie ZUS co
    miesiac placil
    prawo jakie jest takie jest ale niech kazdy ma rowno "przesrane" ;]

    pozdrawiam

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:crun0j$d3g$1@news.onet.pl...

  • 8. Data: 2005-01-11 12:26:36
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-01-11 08:28, Użytkownik Jakub Wojciechowski napisał:

    > prawo jakie jest takie jest ale niech kazdy ma rowno "przesrane" ;]

    Ok, więc dlaczego od umowy zlecenia studenci nie płacą ZUS'u, a inni muszą?
    Dlaczego jeśli student dzienny pracujący na etat straci pracę, to potem
    nie dostanie zasiłku? Przecież składki opłacał jak każdy inny.
    Dlaczego student dzienny nie może zarejestrować się jako bezrobotny?

    I gdzie ta równość?

    --
    Witiia