PracaGrupypl.praca.dyskusjeStazysta › Re: Stazysta
  • Data: 2004-08-19 21:41:45
    Temat: Re: Stazysta
    Od: "waczek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gwozdecki" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cg2d8l$94v$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Zgadzam sie.
    > Kazdy stazysta jest wykorzystywany i o tym kazdy wie, tylko kazdy siedzi
    > cicho.
    > Spotakalem sie z wieloma przykladami nadmiernego wykorzystywania
    stazystwo
    > typu robienie zakupow dla pani kierownik. To jest przesada.
    > Ale jeszcze wieksza przesada jest to ze kierownik kaze ci pracowac po
    > godzinach. Pracujesz normalnie do 15 a on ci kaze siedziec do 20. Uwazam
    ze
    > najwyzszy czas zaczac o tym mowic glosno.

    Przede wszystkim radzę zachować spokój i zadzwonić do urzędu pracy (lub
    osobiście się skontaktować) i poinformować osobę, która prowadzi Twoją
    sprawę, że pracodawca wymaga od Ciebie pracy w godzinach nadliczbowych. A
    pracodawcę możesz np. grzecznie zapytać, kiedy udzieli Ci wolnych godzin
    lub dni za przepracowane nadgodziny w konkretnych dniach.
    Nie wiem, czy zostałeś o tym poinformowany, ale dla pracodawcy jesteś
    całkowicie darmowym pracownikiem, ponieważ wszystkie koszty związane z
    Twoim stażem są finansowane przez urząd pracy, który Cię skierował.
    Dlatego też Twój pracodawca, wymagając od Ciebie pracy w godzinach
    nadliczbowych i nie rekompensując przepracowanych nadgodzin, postępuje
    wyjątkowo nieetycznie. Powinieneś poinformować o tym urząd pracy, który
    Cię skierował. Jeżeli nie masz ochoty na specjalny kontakt z urzędem pracy
    w tej sprawie, doskonała okazja będzie po zakończeniu miesiąca, gdy
    będziesz musiał się tam udać z listą obecności.

    Pozdrawiam

    wa