PracaGrupypl.praca.dyskusjeStawka za artykuł do portalu internetowego - jaka? › Re: Stawka za artykuł do portalu internetowego - jaka?
  • Data: 2004-09-06 12:21:43
    Temat: Re: Stawka za artykuł do portalu internetowego - jaka?
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    (....ciach...)
    > jak pisali przedpiscy, zalezy jak duzy i jak bogaty jest to portal.
    Ogolnie
    > rozmowe zaczynalabym od 30- 35 zl za strone znormalizowanego maszynopisu.
    > Jesli bylaby szansa na wiecej artykulow zeszlabym do 25-30 zeta.

    Jeżeli nie jest za poźno, to pozwolę sobie zaznaczyc, że to trochę mało za
    znormalizowaną stronę (~ 2500 znaków) w przypadku, kiedy zawiera to jakieś
    wyniki obliczasne specjalnie na tą okazję ( a w twoim przypadku tak bedzie)
    sądze, że należałoby zacządać 50 zł netto. Warto też, zwrócić uwagę na parę
    szczegółow umowy. Ważna jest kwestia, czy przekazujesz "autorskie prawa
    majątkowe" czy jest to tylko zgoda na użycie tekstu. W pierwszym przypadku
    jest wyższa niż w drugim, i do takiej sytuacji odnosi się moja propozycja.
    Określenie statusu, autorskich praw majątkowych ma tez znaczenie dla
    naliczania podatku (pierwszy przypadek to klasyczna umowa o dzieło, drugi to
    honoracja), także w przypadku dalszgo wykorzstania tekstu. Jakiś czas temu
    spierałem sie z firma, która kupiła kilkanaście moich tekstów, o to czy moge
    je umieścić na mojej - iekomercyjnej - stronie internetowej. Interpretacja
    moich adwersarzy była taka, że skoro przekazałem autorskie prawa majątkowe,
    to nie mam prawa w żaden sposób upubliczniać mojego własnego tekstu bez
    zgody tego, któ prawa nabył.
    Pozdrawiam
    Paweł