PracaGrupypl.praca.dyskusjeStac się podatnikiem VAT????? › Re: Stac się podatnikiem VAT?????
    From: "kijan" <k...@k...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Stac się podatnikiem VAT?????
    Date: Mon, 8 Jul 2002 10:46:37 +0200

    Dzieki za zainteresowanie sie moim postem.

    > 1. Vat-owcowi nie oplaca sie kupowac towarow (np. sprzetu komputerowego,
    > Windowsow itp) od firmy nie bedacej platnikiem VAT, ale gdy chodzi o zakup
    > uslug to Twoj status co do VAT-u nie powinen miec dla nich zadnego
    > znaczenia, wiec ten wymog bycia VAT-owcem jest troche niezrozumialy
    > Im nic nie da a bez VAT-u bylbys tanszy dla roznych urzedow, szkol,
    bankow,
    > spoldzielni mieszkaniowych.

    Hmmmmmmm zawsze wydawalo mi sie ze lepiej jest byc Vatowcem bo mozna
    wystawiac faktury, a wtedy te firmy ktore u mnie by cos zakupily moga to
    sobie odliczyc.

    > 2. Koszt to ZUS (ok. 500 zl/mies) + niewielka oplata za prowadzenie rach.
    > bankowego. No i jesli bedziesz mial dochody to oczywiscie podatek doch. i
    > ew. VAT.

    hmmmmmmmm a jak to jest, czy trzeba prowadzic jakas ksiega w ktorej sie
    zapisuje co, gdzie, kiedy i ile?

    > 3. Co do dzialanosci w domu, zameldowania, legalnosci programow na drugim
    > komputerze itp. to ja mam jedna rade:
    > - najwazniejsze aby miec zlecenia!!!.

    Wydaje mi sie ze mam jakas szanse na zlecenia, miedzy innymi podpisujac
    umowe (bo to juz jest "zaklepane", tylko musial bym sie dowiedziec ile z
    tego moglbym wyciagnac miesiecznie) z TV kablowa na wykonywanie dla nich
    reklam itp itd, do tego sadze ze udalo by mi sie zarobic "kilka groszy" na
    tworzeniu stron WWW (mam nadzieje). No nic zobaczymy, dzilalnosc chcialbym
    zalozyc mniej wiecej za miesiac, a teraz chce sie zorientowac czy mial bym
    szanse miec cos na plus czy musialbym dokladac:(((((((((

    Pozdrawiam kijan
    www.kijan.com
    nr gg 733564
    nr icq 146361216