PracaGrupypl.praca.dyskusjeStac się podatnikiem VAT????? › Re: Stac się podatnikiem VAT?????
    From: "A.B." <b...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Stac się podatnikiem VAT?????
    Date: Sun, 7 Jul 2002 21:16:59 +0200

    Użytkownik "kijan" <k...@k...com> napisał w wiadomości
    news:ag6m90$dod$1@news.tpi.pl...
    > Ostatnio dostalem propozycje od TV kablowej abym zalozyl dzilalnosc
    > gospodarcza i stal sie podatnikiem VAT, jesli to zrobie to TV podpisze ze
    > mna umowa i bede wykonywal dla nich np rozne projekty graficzne, zbieral
    > chetnych na reklamowanie sie w ich kablowce i takie tam inne rzeczy. Wiec
    > chcialbym nie wiem jak to powiedziec (nie znam sie na tym) zlaozyc
    > dzialalnosc ktora by zajmowala sie tworzeniem grafiki (czyli reklamy,
    > banery, loga itd.), stron WWW. I teraz moje pytania:
    > - Jaki mniej wiecej bede podstawowy koszt musial ponoscic miesiecznie?
> [...]
    1. Vat-owcowi nie oplaca sie kupowac towarow (np. sprzetu komputerowego,
    Windowsow itp) od firmy nie bedacej platnikiem VAT, ale gdy chodzi o zakup
    uslug to Twoj status co do VAT-u nie powinen miec dla nich zadnego
    znaczenia, wiec ten wymog bycia VAT-owcem jest troche niezrozumialy
    Im nic nie da a bez VAT-u bylbys tanszy dla roznych urzedow, szkol, bankow,
    spoldzielni mieszkaniowych.
    (no chyba ze od razu osiagniesz takie obroty ze bedziesz zmuszony do
    placenia VAT-u).
    2. Koszt to ZUS (ok. 500 zl/mies) + niewielka oplata za prowadzenie rach.
    bankowego. No i jesli bedziesz mial dochody to oczywiscie podatek doch. i
    ew. VAT.
    3. Co do dzialanosci w domu, zameldowania, legalnosci programow na drugim
    komputerze itp. to ja mam jedna rade:
    - najwazniejsze aby miec zlecenia!!!.
    Wszystkie inne formalnosci wlacznie z prowadzeniem ksiazki przych./rozch.
    to juz drobiazg (jesli masz zlecenia) Ja dzialam w domu od 12 lat, narzedzi
    podstawowych dorobilem sie w czasach kiedy kontroli jeszcze nie bylo, balem
    sie raczej ze glupio bedzie gdy ktorys z klientow zazada licencji. A pozniej
    to juz upgrade. Rachunku bankowego tez sie dorobilem nie wtedy kiedy wyszla
    taka ustawa ze musi byc rachunek ale gdy wazny klient sie zbuntowal, ze nie
    bedzie wiecej placil gotowka Jezeli wykazuje sie dochod wiekszy od typowej
    pensji to nie ma tez problemow z U.S., poza sytuacjami gdy sam sie pomylisz
    w deklaracji lub np. po zakupie samochodu wyjdzie Ci nadplata VAT-u. (Nie
    wiem czy przy malym dochodzie beda problemy, w lepszych czasach slyszalem,
    ze kogos tam pytali dlaczego w takim razie nie pojdzie do pracy skoro do
    firmy ciagle musi dokladac)