PracaGrupypl.praca.dyskusjeSpostrzeżnenia z rekrutacji :( › Re: Spostrzeżnenia z rekrutacji :(
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Spostrzeżnenia z rekrutacji :(
    Date: Thu, 20 Jan 2005 10:58:36 +0100

    > Tak się akurat stało, że w ostatnim czasie uczestniczyłem w kilku
    > procesach
    > rekrutacyjnych (udało mi się stracić pracę) i chciałem podzielić się z
    > wami
    > i zachęcić do podzielenia się waszymi spostrzeżeniami z procesów
    > rekrutacyjnych w których bierzecie udział:
    >
    > 1. POŚREDNICTWA
    ....ciach...

    > Napiszcie czy macie podobne doświadczenia z procesami rekrutacyjnymi

    Na temat niektórych technik HR-owców wypowiadałem się kilkakrotnie na tej
    liście.

    Moje doświadczenia wprawdzie nie są zbyt bogate bo ograniczają się do tego
    że 2 - 5 lat temu parę razy firma typowała mnie do współpracy z firmami
    pośrednictwa podczas rekrutacji. Generalnie odnosiłem wrażenie, że dla
    HR-owca idealny kandydat to taki, który nie musi znać się na pracy, ale
    orientuje się w rekrutacyjnych podgrywkach. Firmy stosowały różene
    specjalistyczne metody - podchwytliwe pytania, insecniezownie scenek itp. -
    ale odnosiłem wrażenie, że służyły one głownie usprawiedliwieniu wysokich
    opłat jakie pobierały od firmy za rekrutację. Uderzyło mnie zwłaszcza to, że
    rozmowy kwalifikacyjne były prowadzone tak by najlepiej wychodziły cechy
    przydatne dla handlowców czy PR-owców, podczas gdy poszukiwaliśmy osób na
    stanowiska o zupełnie innym charakterze.

    Po doświadczeniach z firmami pośrednictwa, od mniej wiecej 2 lat wszelkie
    rekrutacje u mojego pracodawcy prowadzone są bezpośrednio - duże ogłoszenie
    w prasie. Wychodzi lepiej i taniej - nawet biorąc pod uwagę to, że 1 osoba
    przez czas rekrutacji praktycznie wyłączona jest z innej działalności ...

    Pozdrawiam

    Paweł