PracaGrupypl.praca.dyskusjeSpirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno › Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Spirala bezrobocia - czyli na bezrobocie spojrzenie jeszcze jedno
    Date: Thu, 27 Jan 2005 09:14:05 +0100

    Użytkownik "złoty" <m...@o...wytnij_to.pl> napisał w wiadomości
    news:ct99h9$naf$1@atlantis.news.tpi.pl...
    Dnia 2005-01-27 00:02,Użytkownik Immona w pocie czoła napisał:

    Moj czytnik nie wyroznia automatycznie Twoich cytatow - poniewaz z innymi
    postami nie mam tego problemu, to jesli cos z tym mozesz zrobic ze swojej
    strony, to grzecznie prosze :)

    > Jakos procent bezrobotnych wsrod osob z zawodowka jest wyzszy niz procent
    > bezrobotnych wsrod magistrow. Pisze z domu i nie mam pod reka statystyk,
    > ale jesli mi nie wierzysz, to jutro Ci moge podac dane i zrodla.

    [zloty]
    Wez przejrzyj ogloszenia - taki koparkowy, spawacz, kelner, fryzjerka czy
    piekarz - raczej nie ma problemow ze znalezieniem pracy. Malo tego - sa
    [/zloty]

    Chyba idealizujesz - fryzjerzy tez maja problemy, o ile nie naleza do tych
    lepszych fryzjerow. widzialam niedawno na slupach ogloszenie fryzjerki,
    ktora
    przyjedzie do domu i ostrzyze po bardzo konkurencyjnych cenach - widac golym
    okiem, ze nie moze znalezc pracy w zakladzie fryzjerskim.

    [zloty]
    zarobia 1000-1200 pln.. (ze nie wspomne o ludziach po marketingu
    konczacych jako akwizytorzy......upsss - sorry - "Przedstawiciele
    handlowi" ;) ).
    [/zloty]

    A skad ta pogarda dla PH? Dobry PH moze zarobic znacznie wiecej niz te 3000
    spawacza.

    Roznica polega na tym, ze spawacz, spawajac, nie zarobi wiecej niz pewne
    okreslone sumy. Moga to byc przyjemne sumy, ale jest granica zaplaty za
    spawanie. Natomiast ludzie poruszajacy sie w zawodach, w ktorych wyzsze
    wyksztalcenie jest z reguly konieczne maja znacznie wieksze potencjalne
    mozliwosci zwiekszania zarobku, do znacznie wyzszych kwot. I nie mowie tu
    juz o PH.

    > certyfikowane umiejetnosci na wysokim poziomie w jakiejs "nieumyslowej"
    > branzy, a szkolnictwo to wspolpracuje z przemyslem rozpoznajac
    > zapotrzebowanie na okreslone kwalifikacje. Bo i wsrod "zawodowkowych"
    > poszukiwani sa specjalisci w fachu, a nie ktokolwiek do stukania mlotkiem.

    [zloty]
    ..chyba zbytnio idealizujesz.. Byloby dobrze - by takie rozpoznania byly
    prowadzone - aczkolwiek sadze, ze to malo realne.
    [/zloty]

    Idealizuje? W lutym jade spedzic dwa tygodnie w takiej instytucji w DE i
    ogladac, jak pracuja, bo chce sie to wprowadzac rowniez w Polsce. A na
    Dolnym Slasku rusza wlasnie projekt finansowany w calosci z unijnych
    pieniedzy, ktorego celem jest rozpoznanie potrzeb przemyslu na okreslone
    kwalifikacje w skali najblizszych lat, tak, zeby szkolnictwo moglo wyciagnac
    z tego wnioski i wprowadzic w zycie odpowiednie rozwiazania.

    I.