PracaGrupypl.praca.dyskusje › Służba cywilna - zarobki

  • 1. Data: 2006-01-15 15:40:38
    Temat: Służba cywilna - zarobki
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Czy rzeczywiście zarobki w słuzbie cywilnej na najniższym stanowisku np.
    referenta, podreferendarza itp. określane co jakiś czas w
    ROZPORZĄDZENIU PREZESA RADY MINISTRÓW
    z dnia....
    w sprawie zasad wynagradzania pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
    (i innych podobnych rozporządzeniach) są tak niskie ?
    Na jakie dodatki mozna liczyć ?

    Niech odezwie się ktoś kto jest takim urzędnikiem i napisze jak to w
    rzeczywistości jest, bo z takiego 1200 zł brutto może zrobi się 1800zł ?
    lub 2000 zł brutto ?
    może w skali roku to lepiej wychodzi ?

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2006-01-15 15:48:19
    Temat: Re: Służba cywilna - zarobki
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy zapodał(-a):
> [...]
    > Niech odezwie się ktoś kto jest takim urzędnikiem i napisze jak to w
    > rzeczywistości jest, bo z takiego 1200 zł brutto może zrobi się 1800zł ?

    Widełki, widełki, widełki... Raczej nic z tego nie zrobisz, jest sobie
    grupa zaszeregowania i koniec - szef nawet, jakby chciał nic nie wyczaruje.
    Możesz doliczyć 13stkę, jakąś malutką premię i koniec.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2006-01-15 16:06:22
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    i ten post pokazuje, dlaczego z jednej strony wiele ludzi nie chce pracować
    w urzędach (zawsze - zaszeregowanie i zadnych dodatków, ew. czyjeś
    "widzimisię" w sprawie premii) i tym samym dlaczego kupa ludzi chciała by w
    nich pracować (bo - zawsze pewna stała pensja).

    a odpowiadając tobie na post - jeden sposób żeby miećwyższą kasę to
    "awansować w grupach zaszeregowania" (np przez nowe studia, zmianę
    stanowiska itp - głównie po to żeby mieć 200 zł więcej), drugi to modlić
    się że stopa rewaloryzacji była jak najlepsza a trzecia - znaleźć normalną
    pracę.. masz oczywiście jeszcze jedno wyjście, i jak budżet nie przejdzie
    to na wiosnę nowe wybory...

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2006-01-15 17:35:35
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    gromax zapodał(-a):
> [...]
    > pracę.. masz oczywiście jeszcze jedno wyjście, i jak budżet nie przejdzie

    ... tylko zaczyna być ogromny problem na niektórych stanowiskach... Od ok. 2-3lat
    (w sumie dzięki dofinansowaniu z UE) informatyzacja w urządzach
    przyspieszyła niesamowicie: poza wymianą/dostawą sprzętu komputerowego
    (na wysokim poziomie) wprowadzane są systemy, które rzeczywiście wymagają
    już opieki specjalistów (a nie jak dotyczcas osoby, co musiała czasem
    wymienić taśmę w drukarce igłowej, wyciągnąć trochę danych z dbf'a,
    czy zainstalować Płatnika). Wchodzą skomplikowane systemy oparte
    o dobre serwery, systemy baz danych (Oracle, czy inne Lotus Domino), spore
    sieci, bezpieczeństwo, etc. ...
    W urzędach często wychodzi się z założenia, że "informatyk" powinien potrafić
    wszystko (zarówno poskręcać komputer, jak i naprawić rozwalonego nsf'a
    z LD, zrobić audyt bezpieczeństwa sieci a przy okazji pilnować licencji,
    użytkowników,
    etc.). No i jakoś zaczyna się zdziwienie, że za 1000zł na rękę nikt tego nie chce
    robić.