PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkad sie biora niskie zarobki w Polsce... › Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
  • Data: 2004-07-24 16:55:38
    Temat: Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-07-24 11:09, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Jesli uwazasz, ze sztuczny ustawowy nakaz poprawi cokolwiek, to tylko ci
    > wspolczuje.
    > Bo to o czym mowisz - to jest zwykly dodruk pieniadza. Przeciez jak
    > przedsiebiorca mialby zaplacic 40% wiecej (pamietasz o ZUSach itp?) to mniej
    > wiecej o tyle samo musialby podwyzszyc ceny swoich towarow i uslug - bo niby
    > jak sobie to wybrazasz?
    > Niby jak sobie wyobrazasz, ze eksportujac polskie towary - zagraniczny
    > kontrahent wyda 1/5 wiecej. Zmusisz go do tego?
    > Jednym slowem pomysl tak glupkowaty, ze szkoda sie nad nim rozwodzic, a
> [...]

    ..a teraz przeczytaj spokojnie to co sam napisales! ..jestes pewien, ze
    to *mnie* odpowiadasz?? ..nie dosc, ze pomyrdali ci sie adwersarze - to
    jeszcze bedziesz mi wspolczul?? Sadzac, po sposobie w jaki prowadzisz
    dyskusje podejrzewam, ze to wlasnie ty stanowisz potencjalny elektorat AL
    :) ..najpierw se pokrzyczec - a pozniej dop. dowiedziec sie co i kto
    wlasciwie mowil

    BTW. twoje zalozenie dot. wzrostu cen i inflacji jest niezupelnie
    prawdziwe. W wypadku "plaskiej" gospodarki (tzw. ksiazkowej z mala
    iloscia zmiennych)oczywiscie masz racje. Jednakze teorie typu
    Keynesowskich maja tylko przyblizyc zrozumienie mechanizmow, a nie
    opisywac faktyczne zjawiska zachodzace w gospodarce. W przypadku
    rzeczywistej gospodarki przelozenie wzrost cen/inflacja nie jest juz
    takie bezposrednie. Coraz wiecej "znanych" ekonomistow przychyla sie np.
    do pogladu, ze _kontrolowana_ inflacja jest dobrym srodkiem na pobudzenie
    gospodarki

    pzdr
    A.