PracaGrupypl.praca.dyskusjeŚcieżki rozwoju studenta ITRe: Sciezki rozwoju studenta IT
    From: "Adrian" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Sciezki rozwoju studenta IT
    Date: Wed, 19 Oct 2005 16:13:24 +0200

    Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:6da92$43564ce5$53f487c2$13402@nfa1.news-service
    .com...

    > dłubanie GUI to akurat średnio przyjemna i średnio opłacalna robota.
    > Lepiej naucz się czegoś co się nie zestarzeje w 3 lata - np. algorytmów
    > biblioteki standardowej C++, programowania w kilku paradygmatach,
    > symulacji zjawisk fizycznych, programowania middleware, programowania w
    > konkretnych systemach operacyjnych (sieć, wielowątkowość itd.).
    > Środowiska GUI zawsze możesz się douczyć.

    Mam u GUI takie samo zdanie, z tym że pracodawcy często piszą że np. szukają
    kogoś kto zna Visual C++ i MFC. Ja najchętniej bawiłbym się gcc pod Linuxem
    i cygwin. Nie wiesz jak to jest w praktyce, jak pracodawcy reagują na
    stwierdzenia typu: "jestem w stanie w krótkim czasie opanować środowisko XXX
    pracując w zespole" a jako atut podając właśnie biegłość w C++, umiejętność
    implementacji standartowych algorytmów, sieci neuronowych, umiejętność
    programowania systemowego i niskopoziomowego itp.?
    I co najczęściej pracodawcy rozumieją jako 'znajomość' czegoś? Np znajomości
    Javy?
    Umiejętność implementacji dowolnego algorytmu na podstawie jego opisu czy
    też raczej umiejętność napisania aplikacji interaktywnej typu klient-serwer
    prawie nie zaglądając do dokumentacji?

    Pozdrawiam!