PracaGrupypl.praca.dyskusjeŚciemnione cv › Re: Ściemnione cv
    Date: Wed, 12 Jul 2006 19:52:59 +0200
    From: Szewc <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ściemnione cv

    Użytkownik herakles napisał:

    > Niedawno gdzieś w jakimś wątku przeczytałem o ściemnianiu w cv(branża IT),
    > właśnie jestem po rozmowie z takim ściemniaczem. Koleś napisał w cv mnóstwo
    > technicznych rzeczy, z których po prostu nie miał pojęcia o niczym, poza
    > obsługą łindołsa. Dziw mnie wziął, że po 2 latach pracy z kilkoma rzeczami
    > praktycznie nie wiedział o nich nic.
    > Nie wiem na co liczą tacy ludzie.

    Myślę, że "ściemniają" i jedni i drudzy. Kandydaci, bo bardzo chcą
    dostać pracę i wydaje im się, że jak ktoś tu wspomniał "nie matura lecz
    chęć szczera..." szybko się dokształcą etc. Dlatego zawyżają swoje
    umiejętności. Z drugiej strony firmy, bo nie chcą wiele zapłacić lub po
    prostu oferują nieatrakcyjną pracę (jak trudno zrekrutować kogoś do
    sprzedaży kart kredytowych...)

    Druga sprawa to skala działań. Kandydaci rozsyłają setki aplikacji na
    wszelkie możliwe stanowiska, dlatego naciąganie ma sprzyjać ich szansom.
    Pracodawcy nie chcą od razu się ujawniać dlatego ogłoszenia są
    sztampowe. Pośrednicy je zamieszczający dostają bardzo ogólne informacje
    od pracodawców, bo ci chcą sami poprowadzić drugą część rekrutacji.

    pozdr.
    Szewc