PracaGrupypl.praca.dyskusje › Samozatrudnienie a koszty

  • 1. Data: 2004-09-25 07:15:11
    Temat: Samozatrudnienie a koszty
    Od: "Funnyfish" <n...@e...pl>

    Czy ktoś z was ma może złota receptę na to jak pogodzić własną działalność z
    której raz na jakiś czas mam skromny dochód ze stałym kosztem jakim jest ZUS
    ?

    BTW. W TV wszyscy trąbią o obniżeniu podatków - mam propozycję - dowalcie mi
    proszę podatek 50% a zwolnijcie mnie z ZUS'u lub obniżcie go z 700zł/msc na
    np 200zł ..hic

    No właśnie jak przeżyć ? Jedynym wyjściem jest przejść do "szarej strefy" ?

    --
    FF

  • 2. Data: 2004-09-26 07:30:46
    Temat: Re: Samozatrudnienie a koszty
    Od: "Robert W." <d...@o...pl>

    Funnyfish wrote:

    > Czy ktoś z was ma możznaleźć receptę na to jak pogodzić własną działalność
    > z której raz na jakiś czsiemam skromny dochód ze stałym kosztem jakim jest
    > ZUS ?
    Jeślijesteś zatrudniony na umowę o prace lub zlecenie i odprowadzane są od
    tej umowy składki do ZUSu, to z DG odprowadzasz tylko składkę zdrowotną
    (140 zł).
    W archiwum grup dyskusyjnych powinieneś znależć bez problemu posta
    dokładnie opisującego ten mechanizm (przynajmniej mi się to udało.
    Przy podpisanej umowie zlecenie na 150 zł/m-c składki do ZUSu (i chyba
    razem z podatkiem to 60 zł.)
    --
    begin .signature
    This is a .signature virus! Please copy me into your .signature!

  • 3. Data: 2004-09-26 07:30:53
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Czy ktoś z was ma może złota receptę na to jak pogodzić własną działalność z
    > której raz na jakiś czas mam skromny dochód ze stałym kosztem jakim jest ZUS

    Zwiększyć przychody albo zajac sie czyms, na czyms sie znasz

    Wojtek

  • 4. Data: 2004-09-26 07:32:43
    Od: "Robert W." <d...@o...pl>

  • 5. Data: 2004-09-26 12:47:42
    Od: "Funnyfish" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Fotech" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Zwiększyć przychody albo zajac sie czyms, na czyms sie znasz

    Nieskromnie stwierdzę że robię to na czym się znam.
    Pomyśl jednak - pracujesz na etacie ale masz okazję "dorobić" - jedyny
    warunek - za zleceniem musi iść faktura.

    W naszym kochanym kraju nie przewidziano chyba miejsca na "działalność
    dorywczą" -dlaczego ?
    Podobno nie można zawiesić już DG. Czyli rozumiem że czy zarabiam czy nie -
    płacę - to jest absurd...
    Płacę haracz za nadane mi numery statystyczne i podatkowe...

    --
    pozdrawiam
    FF

  • 6. Data: 2004-09-27 04:46:53
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Nieskromnie stwierdzę że robię to na czym się znam.
    > Pomyśl jednak - pracujesz na etacie ale masz okazję "dorobić" - jedyny
    > warunek - za zleceniem musi iść faktura.

    No to jak pracujesz na etacie, to koszty sa pomijalnie niewielkie, tak więc jesli
    znasz sie na tym (myslalem tu o prowadzeniu własnej firmy akurat), to jakie masz
    problemy?

    Wojtek