PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sad Pracy - koszty.

  • 1. Data: 2003-08-29 18:36:53
    Temat: Sad Pracy - koszty.
    Od: "Krzysztof Cieslak" <k...@p...fm>

    Witam!

    Czy jesli podam Pracodawce do Sadu Pracy i przegram sprawee, to ponosze z
    tego tytu;lu jakies koszty?

    Pozdrawiam
    szwagier

  • 2. Data: 2003-08-29 18:39:48
    Temat: Re: Sad Pracy - koszty.
    Od: "Jo" <jole.ro(usuń)@wp.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Cieslak" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Czy jesli podam Pracodawce do Sadu Pracy i przegram sprawee, to ponosze z
    > tego tytu;lu jakies koszty?

    Jest taka możliwość, przed sprawą nie ponosisz żadnych kosztów, przy
    ogłoszeniu wyroku może się okazać,że sąd coś tam ci zasądzi. Ale jakie
    będzie to coś tam - nie wiem...

    --
    "Żadnego pożaru ludzie nie gaszą z taką gorliwością, jak tlącej się w kimś
    iskierki nadziei"

  • 3. Data: 2003-08-29 18:45:49
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    Krzysztof Cieslak wrote:
    > Witam!
    >
    > Czy jesli podam Pracodawce do Sadu Pracy i przegram sprawee, to
    > ponosze z tego tytu;lu jakies koszty?

    Tak. Zwrot kosztów procesu stronie przeciwnej ( na
    jej żądanie ) i ewentualnie zwrot wydatków sądowych
    ( w szczególnie uzasadnionych przypadkach.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 4. Data: 2003-08-29 19:17:17
    Od: "Krzysztof Cieslak" <k...@p...fm>

    "onsok" <onsok1@wp_.pl> wrote in message

    > Tak. Zwrot kosztów procesu stronie przeciwnej ( na
    > jej żądanie ) i ewentualnie zwrot wydatków sądowych
    > ( w szczególnie uzasadnionych przypadkach.

    ano wlasnie, bo KP mowi troche inaczej, sam nie jestem pewnien..chodzi mi o
    to, czy ktos sie juz spotkaz takim przypadkiem i musial zaplacic?

    KP
    Art. 263. § 1. Postępowanie w sprawach o roszczenia pracownika ze stosunku
    pracy jest wolne od opłat sądowych.
    § 2. Wydatki związane z czynnościami podejmowanymi w toku postępowania, o
    których mowa w § 1, ponosi tymczasowo Skarb Państwa.
    § 3. Sąd pracy w orzeczeniu kończącym postępowanie w instancji rozstrzyga o
    tych wydatkach, stosując odpowiednio przepisy o kosztach sądowych w sprawach
    cywilnych, z tym że obciążenie pracownika tymi wydatkami może nastąpić w
    wypadkach szczególnie uzasadnionych.

    Pozdrawiam
    szwagier

  • 5. Data: 2003-08-30 04:50:21
    Od: "onsok" <onsok1@wp_.pl>

    Krzysztof Cieslak wrote:
    > "onsok" <onsok1@wp_.pl> wrote in message

    > ano wlasnie, bo KP mowi troche inaczej,

    Pisalem juz o tym niedawno. Kwestie kosztow
    reguluje rowniez kodeks postepowania cywilnego
    i ustawa o kosztach sądowych w sprawach cywilnych.
    Cytowany przez ciebie przepis reguluje tylko ich czesc.
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 6. Data: 2003-08-30 06:29:17
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

> [...]

    pracy jest wolne od opłat sądowych.
    § 2. Wydatki związane z czynnościami podejmowanymi w toku postępowania, o
    którym mowa w § 1, ponosi tymczasowo Skarb Państwa.