PracaGrupypl.praca.dyskusjeRzućcie okim na mój cv i lm [ponownie] › Re: Rzućcie okim na mój cv i lm [ponownie]
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rzućcie okim na mój cv i lm [ponownie]
    Date: Sun, 6 Nov 2005 19:04:53 +0100

    Użytkownik "Meantic" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dkl6mv$d1f$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Przepraszam, ze złe określenia. Nie chcę nikogo obrażać, ale wy swoimi
    > tekstami wskażcie, pomożcie, doradzcie, a nie piszcie, że jestem
    > zarozumiały i że to kosza ze mną. Ja bardzo cenię sobie wasze uwagi. Są
    > ważne, bo zdaje sobie sprawę, że coś jest nie tak z moim cv i lm, że nikt
    > nie chce mnie zaprosić na rozmowę. Czy to wynika, że w Polsce nie ma
    > dobrych HR'ców, nie raczej wybitnych ludzi z działu HR. Jeśli cześć z nich
    > myśli tak jak wy to mam małe szanse na znalezienie pracy. Staram się
    > przedstawić jak najepiej a

    Zaprzeczasz sam sobie. Najpierw piszesz, ze rozumiesz, ze cos jest nie tak,
    a potem zwalasz wine na zlych HRow, ktorzy nie sa dostatecznie "wybitni",
    zeby rozpoznac Twoja wartosc.

    > jestem odbierany jak najgorzej. Nikomu nie życzę szukać pracy 5 miesiący i
    > nikomu nie życzę takiej ostrej krytyki z jaką spotykam się na grupą. Ale
    > upuście trochę krwi.

    Rozumiem, ze po 5 miesiacach masz dola i obnizone poczucie wlasnej wartosci.
    Ale zwalajac wine na zlych HRow nic z tym nie zrobisz. Musisz nabrac
    dystansu. Twoje doswiadczenie zawodowe i osiagniecia sa takie, ze aplikujac
    na calkiem spora grupe stanowisk masz sie czym pochwalic i mozesz wzbudzic
    zainteresowanie. Tylko ze psujesz to sposobem prezentacji. My krytykujemy
    sposob prezentacji.

    Postaram sie jeszcze raz wyjasnic najpowazniejszy problem, o ktorym pisza
    inni - moze Ci sie uda podejsc do niego bez emocji.

    W CV trzeba pisac konkrety, a unikac pustych wyrazen
    emocjonalno-samochwalnych. "Zwiekszylem sprzedaz o 30%" robi o wiele wieksze
    wrazenie niz "Jestem wspanialym sprzedawca".

    Naduzywanie odnosnie siebie samego takich slow jak "wspanialy, najlepszy,
    swietny" itp. moze sprawic wrazenie, ze:
    - nie masz dystansu do siebie samego, patrzysz na siebie bezkrytycznie
    - probujesz sie sprzedac rozpaczliwie i nachalnie

    Ktos, kto jest dobry, jest spokojny. Przedstawia fakty, ktore mowia o nim
    dobrze i wie, ze to wystarczy i ze nie trzeba dodatkowo krzyczec "jestem
    super". Ty masz te fakty, ale zamiast je przedstawiac, wydajesz z siebie
    okrzyki. W dzisiejszym pojeciu profesjonalizmu, jego wazna czescia jest
    dystans emocjonalny do kwestii zawodowych. Zbyt zywiolowo wyrazane emocje w
    formalnej sytuacji psuja image profesjonalizmu.

    Odpowiedz mi teraz na spokojnie na ponizsze pytania. Nie kwestionuje Twoich
    osiagniec, po prostu chce sie o nich wiecej dowiedziec. Na rozmowie
    kwalifikacyjnej tez by pytano o takie uszczegolowienienie.
    "udoskonaliłem system motywacji"

    - co konkretnie zrobiles w tym celu, co wprowadziles?
    - jakie byly mierzalne efekty tego udoskonalenia? (np. mniej absencji,
    wieksza sprzedaz, mniejsza rotacja...?)

    "opracowałem i wdroyłem własny projekt rekrutacyjny"

    - tzn. na jakie stanowisko zatrudniales? jaka byla twoja rola? opracowales
    liste wymagan? przeprowadzales selekcje aplikacji? przeprowadzales rozmowy?
    zadecydowales o tym, gdzie sie oglosic?

    "usprawniłem procedury wewntrzne"

    - jakie procedury (jakis chocby jeden przyklad) i jak? jak wygladala
    procedura przedtem, a jak po Twoim ulepszeniu?

    "wprowadziłem skuteczny system kontroli"

    - kontroli czego? stanu towarow? stanu kasy? klientow, zeby nie kradli?
    kontroli papierow, w ktorych przedtem bylo wiele pomylek? Jaki byl
    bezposredni, widoczny efekt wprowadzenia tego systemu kontroli? Ilosc czego
    wzrosla, zmniejszyla sie?

    "wdroyłem system szkolenia pracowników w zakresie aktywnej sprzeday"

    - jesli wdrozyles, to rozumiem, ze byl opracowany przez kogos innego. Na
    czym polegalo wdrozenie? szkoliles ludzi? koordynowales ich wysylanie na
    szkolenia?

    "osignłem znakomite rezultaty w aktywnej sprzeday paliw szlachetnych,
    chemii samochodowej i towarów szybkozbywalnych"

    o ile procent wzrosla sprzedaz w stosunku do poprzedniego okresu / o ile
    byla wyzsza od sredniej dla Twoich kolegow?

    "wyszukałem bardzo dobrych klientów"

    - kogo? chocby jedna nazwa znanej firmy, ktora zdobyles jako klienta?

    "otrzymywałem premie i nagrody za bardzo dobre wyniki"

    za ktore wyniki? najlepszy sprzedawca tygodnia/miesiaca/roku?

    I.