PracaGrupypl.praca.dyskusjeRządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia › Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60 proc. przeciętnego wynagrodzenia
    From: "Józek" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rządowa propozycja podwyższenia płacy minimalnej do poziomu 50-60
    proc. przeciętnego wynagrodzenia
    Date: Tue, 27 Feb 2007 10:33:30 +0100

    Użytkownik "glosnetu" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1172531072.546689.212130@v33g2000cwv.googlegrou
    ps.com...

    > Właściwie to masz racje.
    > I to by sie nazywało wolny rynek, ale...........
    > Albo stosujemy wolny rynek wszędzie i zawsze wpełni albo nigdzie.
    > A co to znaczy?
    > To znaczy że brak jakichkolwiek rządów i przepisów.
    > Bo tam gdzie są regulacje tam niema wolnego rynku.
    > Niema szkół szpitali, niema dróg samochodów, postępu.
    > Czy jesteś pewien że właśnie o to ci chodzi?
    > Czy wiesz że większość biznesu kreci sie wokół składek
    > obowiązkowych?
    > Że to dzięki twoim podatkom ktoś zarabia, buduje, uczy sie?
> [...]

    - znaczna czesc biznesu kreci sie kolo zamowien rzadowych, bo sa to
    pieniadze latwe, duze (wieksze zamowienia) i stosunkowo latwe "do
    ugryzienia" (malo na rynku firm mogacych podjac sie takich zlecen +
    mozliwosc skorumpowania decydentow). Krotko mowiac - jest okazja -> sa
    chetni. Nie mylmy przyczyn ze skutkami.

    - nie ma samochodow, szkol, etc... Czy bracia Wright zostali
    zamowienie rzadowe na opracowanie samolotu? A moze Daimler zostal
    takowe? O szpitalach nie wspomne.

    - odn podatkow - byl kiedys taki madry facet zwany Solonem. To byly
    jeszcze czasy, gdy do rzadzenia zapraszano ludzi madrych, a nie tylko
    wplywowych. Zalecam sprawdzenie, co on takiego wykombinowal z
    podatkami i jak uzaleznil od nich prawa wyborcze.

    - dzieki moim doplatom calkiem spora czesc spoleczenstwa wybiera zycie
    na koszt reszty spoleczenstwa. Widac to doskonale w bardziej
    rozwinietych gospodarkach - ich wyzsze sa swiadczenia spoleczne, tym
    wiecej chetnych do ich pobierania, a wiec wyzsze obciazenia podatkowe
    pracujacych, wiec ci musza wiecej pracowac i zarabiac dla swoich firm,
    zeby dostawac nie mniejsze wynagrodzenia niz dotad, to z kolei
    powoduje parcie na zwiekszenie swiadczen socjalnych (zeby trzymaly
    proporcje z placami) i koleczko sie kreci. Radze sie przyjrzec
    systemowi socjalnemu w Szwecji, Niemczech, UK, a nawet USA. Nas tez to
    czeka.

    Ogolnie - redystrybucja dochodu narodowego wg Twoich wytycznych to
    czystej masci komunizm (nawet nie socjalizm).

    --

    Pozdrawiam,

    glos

    Poczytałem :)))))) i dobrze by było abyś ty też przeczytał.
    Skąd bracia mieli pieniądze? kto ich sponsorował
    Kto to był Daimler i gdzie pracował?
    Jakie reformy wprowadził Solem?

    Jestem przeciwnikiem dawania czy rozdawania za darmo.
    Uważam że najwyższym dobrem kraju, narodu jest kapitał ludzki.
    Umiejętność wykorzystania tego kapitału gwarantuje narodom,
    krajom dobrobyt.
    Tylko że podobnie jak biopaliwa których w Polsce nie brakuje
    kapitał ludzki jest celowo blokowany . A dla czego?
    USA nie jest dla mnie pozytywnym przykładem bogactwa!!

    Pozdrawiam
    Józek