PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej...

  • 71. Data: 2005-11-25 14:20:38
    Temat: Re: Rysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej...
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

    >Z pewnością. Jednak jak dotąd nie zakwestionowano prawidłowości metod
    >projekcyjnych, wręcz przeciwnie, są one wykorzystywane jako użyteczne w
    >psychologii, psychiatrii, kryminologii, marketingu, badaniach
    >socjologicznych, reklamie etc.

    Astrologia tez jest do dzis powszechnie uzywana. A poza tym: "prawidłowośc
    metod" jest poniekad kwestionowana i to od dawna. Prosze popatrzec:

    http://www.psychology4all.com/Graphology.htm
    tu
    pisze sie: "Majority of scientists classify Graphology as a pseudo-science."

    http://www.psychology.org/links/Resources/Pseudoscie
    nce/
    tu grafologia jest na wysokim 4-tym miejscu.

    No i na koniec. www.britannica.com na haslo pseudoscience wymienia grafologie
    jako jeden z przykladow - razem m.i. z numerologia i astrologia.
    (http://www.britannica.com/ebi/arti cle-206939)

    Nie jest to dowod na to, ze grafologia jest pseudonauka, ale pokazuje
    ze "kwestionowanie" jest dosc powszechne. Dlaczego wobec silnej krytyki (i
    braku decydujacych dowodow na sensownosc tej teorii) grafologia nadal jest
    popularna w niektorych kregach okolo-psychologicznych? A no wlasnie dlatego,
    ze psychologia nie doczekala sie mechanizmow weryfikacji psychologicznych
    teorii.

    A.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 72. Data: 2005-11-25 15:32:24
    Od: kondi <k...@g...pl>

    Aleksander Galicki napisał(a):

    > Astrologia tez jest do dzis powszechnie uzywana. A poza tym: "prawidłowośc
    > metod" jest poniekad kwestionowana i to od dawna. Prosze popatrzec:

    a na takim uj katedre astrologii zlikwidowano calkiem niedawno hihi,
    znaczy jak na historie uczelni nie pamietam doklandie ale czy nie w 18
    wieku dopiero? choc moge sie myslic wiec prosze o poprawienie mnie

  • 73. Data: 2005-11-25 16:26:28
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Immona napisał(a):

    > Dla mnie jest to cokolwiek zalosne, jesli ludzie musza sobie robic az
    > sesje psychoterapeutyczna, zeby sie w grupie rozebrac na golasa.
    > Wiekszosc znanych mi osob lubiacych sie rozbierac nie potrzebuje do tego
    > pretekstu w postaci sesji psychoterapeutycznej. Rownie to zalosne, jesli
    > maja takie zahamowania, ze zaledwie rozebranie sie powoduje u nich
    > pożądany wstrzas (jesli taki byl cel).
    Nie pamiętam dokładnie jaki był cel, gdzieś w biografii Eichelbergera
    powinien być zapis. Chyba chodziło o większą naturalność, ale na pewno
    nie o wstrząs i nie o indywidualne preferencje seksualne.

    pozdr.
    m.

  • 74. Data: 2005-11-25 16:31:22
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Aleksander Galicki napisał(a):
    > Nie jest to dowod na to, ze grafologia jest pseudonauka, ale pokazuje
    > ze "kwestionowanie" jest dosc powszechne.
    Kolego, zanim zaczniesz krytykować - poczytaj wątek. Jest mowa o teście
    drzewa Kocha, jego genezie, sposobie formowania tezy badawczej etc.
    Grafologia ma tu tyle do tego, że teoria płaszczyzny (grafologiczna)
    Pulvera posłużyła Kochowi do sformułowania pól rysunku drzewa.

    A że w międzyczasie wywiązał się wątek poboczny na temat, czy filozof
    albo poeta albo kierowca rajdowy albo sosjer może być jednocześnie
    dobrym grafologiem to insza inszość.

    Nie musisz mi nic udowadniać w kwestii grafologii, bo ani mnie ona ziębi
    ani grzeje. Szkoda Twojego czasu.

    Do Twoich argumentów dodam jeszcze jeden: grafologia, jako metoda
    rekrutacyjna jest zaliczana do najmniej skutecznych.

    pozdr.
    m.

  • 75. Data: 2005-11-25 16:51:37
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>

    Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> napisał(a):

    > Kolego, zanim zaczniesz krytykować - poczytaj wątek. Jest mowa o teście
    > drzewa Kocha, jego genezie, sposobie formowania tezy badawczej etc.

    Alez ja uwaznie czytam. Przeczytalem m.i. "a test drzewa bezpośrednio wynika
    z teorii grafologii Maxa Pulver'a". No wiec jesli test "wynika" z teorii, a
    teoria jest pseudonaukowa, to jaki jest test? Pytanie retoryczne - nie musisz
    odpowiadac :-)

    A.

  • 76. Data: 2005-11-25 18:13:08
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

> [...]
    > teoria jest pseudonaukowa, to jaki jest test? Pytanie retoryczne - nie musisz
    "Teoria jest pseudonaukowa" niecierpiącym sprzeciwu głosem zagrzmiał
    Aleksandet Galicki - programista i integrator systemów informatycznych.

    Do pełnego obalenia psychologii i psychiatrii brakuje nam jeszcze opinii
    ornitologa, kierowcy Jelcza, technika żywienia zbiorowego, seksera i
    kombatanta ZBOWiD. Bo któż inny może coś powiedzieć na temat psychologii?

    Pytanie retoryczne. Nie musisz odpowiadać.

    pozdr.
    m.

    EOT.

  • 77. Data: 2005-11-26 09:27:25
    Od: "Aleksander Galicki" <t...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > kombatanta ZBOWiD. Bo któż inny może coś powiedzieć na temat psychologii?
    >
    > Pytanie retoryczne. Nie musisz odpowiadać.

    Ojej, alez odpowiem - o psychologii moze sie wypowiadac wylacznie dyplomowany
    polski psycholog. A o tescie Kocha - tylko ten fra... znaczy psycholog, co
    kupil troszke wiedzy tajemnej od PTP. Poprawnie odpowiedzialem?
    No i gdy wytrzesz piane z buzi i przeczytasz moje wypowiedzi jeszcze raz to
    masz szanse zauwazyc, ze ja przytoczylem informacje z dwoch portali o
    psychologii i informacje z Britannica.com - czyli sami psychologowie (ci
    bardziej krytyczni wobec magii), i nie tylko oni, uwazaja grafologie za
    pseudonauke. No ale oczywiscie ich zdanie sie nie liczy, bowiem liczy sie
    tylko PTP, nie?

    A.

  • 78. Data: 2005-11-27 19:03:06
    Od: ewa <e...@n...pl>

> [...]
    > bardziej krytyczni wobec magii), i nie tylko oni, uwazaja grafologie za
    > pseudonauke. No ale oczywiscie ich zdanie sie nie liczy, bowiem liczy sie

    czegos nie rozumiem-
    czemu mieszacie do tego ptp?
    jaki on ma niby związek z testem kocha wiekszy niż np. wechsler?
    pozdr
    E.

  • 79. Data: 2005-11-28 12:29:48
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał:

    > A to, czy ktoś zdrowy sam sobie zrobi w domu test tylko dla siebie, zje
    > trujące grzyby czy zainstaluje trojana - jego sprawa. On na tym ucierpi.

    Co do trojanów, to jako inżynier informatyki dwóch specjalności ;)
    się nie zgodzę - zainstalowanie trojana na komputerze podłączonym
    do Internetu, może spowodować:
    1. Zarażanie innych komputerów.
    2. Poważne obciążenie infrastruktury informatycznej (a więc realne straty
    finansowe).
    3. Blokowanie usług na dowolnie wybranych przez kontrolującego trojana
    serwisach (znowu, wymierne
    straty finansowe, a może nawet ludzkie - jeśli są to serwisy i usługi
    odpowiedzialne
    za bezpieczeństwo).

    Natomiast szarlatani są i będą, niezależnie od tego, czy mają dostęp do
    jakichś testów,
    czy nie. To, że ktoś chce sobie zaszkodzić, idąc do szarlatana, zamiast do
    profesjonalnego
    terapeuty, to tylko i wyłącznie jego problem (chyba, że ten szarlatan
    legitymuje się lewymi
    dyplomami - ale to już sprawa dla prokuratury. Jeśli ktoś chce prywatny
    zbudować most - też nie
    widzę problemu, żeby zaprojektował mu go koleś po czterech klasach
    podstawówki. Obiekcje miałbym
    tylko w tedy, gdy ten most byłby do publicznego użytku. Również nie widzę
    problemu, kiedy
    ktoś chce zamówić wykonanie sklepu internetowego u licealisty za 100zł -
    pozostaje
    mi w takim wypadku tylko życzyć mu szczęśćia. :)

    Ale ja to w ogóle dziwny jestem i uważam, że człowiek sam najlepiej wie, co
    jest
    dla niego dobre - jestem za legalizacją wszystkich narkotyków, również
    "twardych",
    chociaż nigdy żadnych nie próbowałem i nie zamierzam. Nie rozumiem tylko,
    dlaczego
    państwo kupę kasy zarabia bez zażenowania na alkoholu i papierosach, a zyski
    z trawki
    i heroiny oddaje przestępcom. Skoro można pomóc ewolucji, to dlaczego tego
    nie zrobić,
    łatając przy okazji dziurę budżetową, a część kasy z akcyzy, która powinna
    być w tym
    wypadku bardzo wysoka, przeznaczać na profilaktykę i leczenie uzależnień?

    ch.

  • 80. Data: 2005-11-28 14:42:24
    Od: "drewnokocur" <e...@n...pl>

    > Bzdura, nie jestem chemikiem a wiem co to tablica Mendelejewa, nie jestem
    > wojskowym w wiem jak się konsrwuje broń i uzbraja. Mylisz pojęcia. Brak
    > wykształcenia nie daje prawa do blokowania informacji. Inną sprawą jest
    > kompetencja i wiedza akademicka. Oczywiste jest jeśli będę chciał się
    > przetestować psych testami pójde do kompetentnej osoby. Z kierunkowym
    > doświadczeniem.

    > Racja, ale problem co by było gdyby... można do wszystkiego stosować.
    Zakaz
    > sprzedawania leków bo ktoś może zjeść kilogram aspiryny. Co Nas obchodzi
    że
    > jakiś domorosły psycholog zacznie stawiać diagnozy? Jeśli mi test zrobi
    > psycholog to nad wynikiem-diagnozą mogę się zastanowić.

    Istnieje kwestia, której nikt tu nie poruszył, a która wszelkie porównania
    do programistów i chemików czyni bezpodstawnymi.
    Psycholog to zawód społecznego zaufania i jako taki jest szczególnie
    obowiązany dbać o opinię. Jeśli środowisko psychologiczne udostępni
    narzędzia stworzone przez psychologów dla psychologów w oparciu o czasem
    bardzo rozbudowane teorie psychologiczne metodami statystycznymi
    wyspecjalizowanymi dla badań psychologicznych- jesli takowe narzędzia
    udostępni to ich niewłaściwe rozpowszechnianie i zastosowanie może w istotny
    sposób wpłynąć na opinię o psychologach.
    Wszyscy wiemy jak bardzo modyfikuje się informacja po przekazaniu jej kilka
    czy kilkanaście razy.
    Jeśli ktoś powie, że ktoś powiedział, że ktoś..... dał komuś test taki i
    taki i powiedział, że wyszło to i to, na końcu łańcuszka zgubi się, czy to
    był psycholog czy nie, a skoro test psychologiczny to pewnie był. O tym, jak
    bardzo zmodyfikuje się interpretacja aż strach pomyśleć.
    więc chociażby metodą, aby dmuchać na zimne- nie można wypuścić tychże
    testów do ogólnej dostępności.
    Jeśli kogoś ten argument nie przekonuje to dochodzą regulacje prawne-
    kwestia praw autorskich chociażby, a z drugiej strony ustawa o zawodzie
    psychologa, która lada dzień wchodzi w życie.
    pozdr. E.