PracaGrupypl.praca.dyskusjeRysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej... › Re: Rysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej...
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rysowanie na rozmowie kwalifikacyjnej...
    Date: Fri, 25 Nov 2005 12:56:18 +0100

    Immona napisał(a):
    > Chyba nie przeczytales tego tekstu. On nie jest o symbolice pisma, tylko
    > o gnostyckich teoriach religijnych :) opisywanych przez kogos, kto sam
    > jest "insiderem".
    Nie przeczytałem również tych książek, nie znam filozoficznych
    zaiteresowań Pulvera więc nie będę polemizował. Myślę, że jako filozof
    ma prawo publikować również na tematy filozoficzne, a jako poeta ma
    prawo publikować poezję.

    Z trzech głównych postaci, zawartych w jednym życiu Maxa Pulvera, tj.
    wybitnego grafologa, przeciętnego (w skali globalnej trwania filozofii)
    filozofa i znanego w Szwajcarii, acz obcego Polsce poety wybrałaś jedną
    i na jej podstawie ferujesz wyrok na całą jego twórczość.

    Czy wynalazki Tomasza Edisona, również powinno się poddać cenzurze, bo
    był gangsterem?
    Czy dzieła Salvadora Dali należy spalić, bo ich twórca miał upodobania
    skatologiczne? Wydał nawet, jeśli dobrze pamiętam tytuł, "Leksykon
    pierdzenia" ku pamięci potomności.

    Tym bardziej, że nie o filozofa ani poetę Maxa Pulvera mi chodzi w tym
    wątku, tylko grafologa, gdyż jak pisalem, test drzewa odwołuje się do
    grafologii Maxa Pulvera (konkretnie miejsca symbolizmu Pulvera i
    archetypu krzyża) a nie teorii gnostyckich.

    I warto sobie zadać pytanie, na ile dokonania na polu grafologii, w tym
    badanie religijnego symbolizmu zawartego w rysunkach i piśmie wczesnych
    chrześcijan, jak dogłębne studia tej dziedziny ukierunkowaly Pulvera na
    pole teorii religijnych.

    Jednym slowem: czepiasz się Droga Immono. :-)

    > (ktora bardzo starala stwarzac dla swoich "badan" pozory naukowosci, ale
    > to powszechny kompleks okultystow). Nie byloby to dla mnie zadnym
    > problemem wiarygodnosciowym w przypadku poety, dzialacza spolecznego
    > itp. W przypadku kogos, kto chce byc naukowcem, jest to dla mnie powazna
    > skaza na wiarygodnosci, bo wiem, czym to towarzystwo sie zajmowalo -
    > m.in. odmiennymi stanami swiadomosci /w sposob doswiadczalny, na sobie/,
    Pierwsza polska sesja terapeutyczna odbyła się... na golasa. Terapeuci i
    pacjenci - wszsycy do rosołu. Początki są zawsze trudne...

    pozdr.
    m.