PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia

  • 1. Data: 2012-09-28 15:20:48
    Temat: Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia
    Od: z <z...@u...pl>

    Szukam i szukam w nowym kodeksie art. 55 i nie widzę.
    Czy można na dzień dzisiejszy rozwiązać umowę o pracę na czas
    nieokreślony bez wypowiedzenia w związku z rażącym niewykonywaniem
    obowiązków pracodawcy(Nie płaci wynagrodzenia)

    Czy powodem takiego rozwiązania w trybie natychmiastowym może być
    nieudzielenie pracownikowi urlopu zaległego za 2011 r. do końca września
    2012 roku???
    Pracodawca twierdzi że taki zaległy urlop dopisze mi do ekwiwalentu przy
    ostatnim wynagrodzeniu.
    Jako że to ostatnie wynagrodzenie i wypłata tego ekwiwalentu jest dość
    niepewna ;-) Może lepiej już nie pracować u tego pracodawcy i nie
    powiększać kwoty do zapłaty???
    Nie chciałbym brać lewego L4

  • 2. Data: 2012-09-28 19:50:27
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "z" <z...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jako że to ostatnie wynagrodzenie i wypłata tego ekwiwalentu jest dość
    > niepewna ;-) Może lepiej już nie pracować u tego pracodawcy i nie

    Jest na pewno.
    Poniżej to co Cię interesuje

    Art. 55. § 1. ...........

    § 1(1). Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1 także wtedy,
    gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków wobec
    pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysokości
    wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli umowa o pracę została zawarta na czas
    określony lub na czas wykonania określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres
    2 tygodni.

    § 2. Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia powinno
    nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny uzasadniającej rozwiązanie umowy. Przepis
    art. 52 § 2 stosuje się odpowiednio.

    § 3. Rozwiązanie umowy o pracę z przyczyn określonych w § 1 i § 11 pociąga za sobą
    skutki, jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem umowy przez pracodawcę za
    wypowiedzeniem

  • 3. Data: 2012-09-28 22:00:44
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-28 19:50, Jerzy Borowski pisze:

    > § 3. Rozwiązanie umowy o pracę z przyczyn określonych w § 1 i § 11
    > pociąga za sobą skutki, jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem umowy
    > przez pracodawcę za wypowiedzeniem

    Tak dla uściślenia :-)
    Dostanę (teoretycznie oczywiście, może po sprawie sadowej itd.)
    - pieniądze za zaległy urlop (aż 30 dni)
    - pieniądze w ramach odszkodowania - w moim przypadku za 1 mies.
    ???

    W sumie to przyjąłem już wypowiedzenie i nabrałem się pewnie na kolejne
    obiecanki ale wyczytałem że nie uniemożliwia mi to napisania swojego w
    trybie natychmiastowym.

    Teoretycznie mniej więcej kasy tyle samo ale nie musiałbym już tam
    pracować, wykłócać się i uczyć dorosłych ludzi KP.
    Załamałem się kilkoma wywodami i tendencyjną niewiedzą w temacie.

    Warto iść na udry?
    Wszystko to oczywiście w otoczce niedotrzymywanych obietnic i przy
    pośpiesznym zwijaniu firmy i przeprowadzce na drugi koniec Polski.
    Wszystko do dziś w wielkiej tajemnicy z bajdurzeniem że to tylko
    przeprowadzka (wywalczyłem podanie przyczyny wypowiedzenia -
    przeprowadzka) Nawet wypowiedzenia nie umieli napisać.

    PS. Nie umieli do tego stopnia że w pierwszej wersji napisali 3 mies.
    wyp. A ja głupi, głupi, głupi im to wytknąłem. :-)
    Teraz doczytałem że to jest dozwolone jak strony się umówią :-)
    Wiem... To by było cwaniakowanie ale tylko dostosowuję się do atmosfery :-)

  • 4. Data: 2012-09-28 22:18:08
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-28 22:00, z pisze:

> [...]

    > Teoretycznie mniej więcej kasy tyle samo ale nie musiałbym już tam
    > pracować, wykłócać się i uczyć dorosłych ludzi KP.

    Sorry. Źle liczę. jestem umówiony (na gębę) na kilka dni pracy a później
    leci-zjada mi urlop. Czyli 20dni wypłata + 15 dni urlopu = 35 dni do
    zapłacenia oraz pamiętając że te 5 dni mam pracować )znaczy jeszcze minus 5)

    Gdyby zrobić to w trybie natychmiastowym to: 20 dni odszkodowanie + 30
    dni urlop = 50 dni
    Tylko czy dobrze kombinuję i czy to jest realne do "wydarcia" :-(

  • 5. Data: 2012-09-28 23:25:53
    Od: z <z...@u...pl>

    Nie wiem czy sam sobie dobrze odpowiem :-)

    http://kadry.infor.pl/poprzednie_tematy_dnia/teksty/
    311987,niewykorzystany_urlop_wypoczynkowy.html

    "
    Nie ma zatem znaczenia sposób ustania stosunku pracy oraz czy pracownik
    w przyszłości w wyniku odwołania do sądu pracy zostanie przywrócony do
    pracy na poprzednich warunkach. Jedynymi przesłankami nabycia prawa do
    ekwiwalentu są rozwiązanie stosunku pracy i posiadanie niewykorzystanego
    urlopu.
    "

  • 6. Data: 2012-09-29 00:09:31
    Od: "pencil" <p...@p...pl>

> [...]
    > pracy na poprzednich warunkach. Jedynymi przesłankami nabycia prawa do
    > ekwiwalentu są rozwiązanie stosunku pracy i posiadanie niewykorzystanego

    Co za zdolniacha. Publiczna rozmowa z samym sobą tak dobrze robi? :)

  • 7. Data: 2012-09-29 00:32:26
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-29 00:09, pencil pisze:
    > Co za zdolniacha. Publiczna rozmowa z samym sobą tak dobrze robi? :)

    Znaczy potwierdzasz czy zaprzeczasz?
    Przerabiałeś w praktyce windykowanie kasy przy rozwiązaniu bez
    wypowiedzenia?
    Jakieś sugestie, wrażenia ? :-)

    PS. Jest dobrze. Jeszcze ktoś tu zagląda :-)

  • 8. Data: 2012-09-30 23:21:45
    Od: "pencil" <p...@p...pl>

    > Znaczy potwierdzasz czy zaprzeczasz?
    > Przerabiałeś w praktyce windykowanie kasy przy rozwiązaniu bez
    > wypowiedzenia?
    > Jakieś sugestie, wrażenia ? :-)

    > PS. Jest dobrze. Jeszcze ktoś tu zagląda :-)

    Nie mam bladego pojęcia, rozśmieszyło mnie tylko gadanie ze samym sobą.
    Nie tak dawno byłem w podobnej sytuacji na innej grupie, po czymś jak
    sobie coś przypomniałem, dopisałem do swojego pytanie i zakończyłem watęk,
    a Ty tutaj toczysz zawzięta polemikę, sza-cun :>

    PS niestety grupa umiera, sterroryzowana przez jakiegoś POpaprańca,
    dobijanie usenetu też robi swoje, a reszta na emigracji pewnie

  • 9. Data: 2012-10-01 06:27:44
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-09-30 23:21, pencil pisze:
    > Nie mam bladego pojęcia, rozśmieszyło mnie tylko gadanie ze samym sobą.

    Miałem nadzieję że Jerzy znajdzie jeszcze chwilę :-)
    Kurde blade. Ile to się trzeba naczytać (a przepisy dość mętne) żeby nie
    ulegać nierzetelnemu pracodawcy. A nuż się dla potomnych przyda. Mam
    nadzieję że nie.