PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwiązanie umowy bez wypowiedzenia › Re: Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia
  • Data: 2012-09-28 19:50:27
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "z" <z...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:k4487i$gkn$1@news.task.gda.pl...
    > Szukam i szukam w nowym kodeksie art. 55 i nie widzę.
    > Czy można na dzień dzisiejszy rozwiązać umowę o pracę na czas
    > nieokreślony bez wypowiedzenia w związku z rażącym niewykonywaniem
    > obowiązków pracodawcy(Nie płaci wynagrodzenia)
    >
    > Czy powodem takiego rozwiązania w trybie natychmiastowym może być
    > nieudzielenie pracownikowi urlopu zaległego za 2011 r. do końca września
    > 2012 roku???
    > Pracodawca twierdzi że taki zaległy urlop dopisze mi do ekwiwalentu przy
    > ostatnim wynagrodzeniu.
> [...]

    Jest na pewno.
    Poniżej to co Cię interesuje

    Art. 55. § 1. ...........

    § 1(1). Pracownik może rozwiązać umowę o pracę w trybie określonym w § 1 także wtedy,
    gdy pracodawca dopuścił się ciężkiego naruszenia podstawowych obowiązków wobec
    pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysługuje odszkodowanie w wysokości
    wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jeżeli umowa o pracę została zawarta na czas
    określony lub na czas wykonania określonej pracy - w wysokości wynagrodzenia za okres
    2 tygodni.

    § 2. Oświadczenie pracownika o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia powinno
    nastąpić na piśmie, z podaniem przyczyny uzasadniającej rozwiązanie umowy. Przepis
    art. 52 § 2 stosuje się odpowiednio.

    § 3. Rozwiązanie umowy o pracę z przyczyn określonych w § 1 i § 11 pociąga za sobą
    skutki, jakie przepisy prawa wiążą z rozwiązaniem umowy przez pracodawcę za
    wypowiedzeniem