PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowy kwalifikacyjne › Re: Rozmowy kwalifikacyjne
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozmowy kwalifikacyjne
    Date: Wed, 03 Sep 2008 11:38:55 +0200

    B Drapella pisze:

    > Ciekawy sceptycyzm od Ciebie bije ;).

    Czytam na jednym z forów różne żale pracodawców i poszukujących pracy -
    i właśnie takie są wnioski. Nie mogą się spotkać.

> [...]
    > stanowiska specjalistyczne, gdzie trzeba wykazać się kreacją, doświadczeniem
    > oraz serią innych doświadczeń to sprawa się komplikuje. Okazuje się bowiem w
    > praktyce, że osoby na tym samym oficjalnie stanowisku potrafią osiągnąć
    > jedna więcej, druga mniej. Nie widzę więc powodów, dla których miałbym tym
    > osobom płacić tyle samo. Wolę zaoferować temu, kto ma lepsze efekty więcej
    > od tego, komu mniej wychodzi i jest mniej skuteczny. W niektórych
    > branżach/działach jest to po prostu prowizja od przychodu (np. działy
    > sprzedaż), a w niektorych system premii uznaniowych.

    Dlatego 1) są widełki, 2) można właśnie wprowadzić premie od zysku
    dzieloną wedle zasług - np raz na kwartał, jako dodatkowy czynnik
    motywacyjny. Po rozmowie kwalifikacyjnej i tak nie możesz zweryfikować
    wszystkich czynników, a płacę musisz zaproponować.

> [...]
    > maksymalizowac potencjał poszczególnych pracowników dając im takie zadania,
    > które w najlepszy sposób - biorąc pod uwagę swoją osobę - będą mogły
    > wykonać.
    >
    > Próbowałem w przeszłości rekrutować na bardzo specyficzne stanowisko, ale
    > oczekiwania przestraszyły ogól kandydatów, w rezultacie czego aplikacji było
    > dużo mniej. Obniżyłem oczekiwania w ogłoszeniu, przyszło więcej aplikacji i
    > było w czym wybierać. W rezultacie znalazłem osobę spełniającą pierwotne
    > wymagania (choć sama osoba nie była tego do końca świadoma w momencie

    Albo za dużo niepotrzebnych wymagań. Nie raz spotkałem się np w
    ogloszeniach np z wymogiem:
    bardzo dobry angielski/niemiecki/inny w mowie i piśmie - okazuje się, że
    chodzi np o umiejętność czytania dokumentacji, a wpisane do ogłoszenia
    bo modne
    swojego czasu standardem było wymaganie prawa jazdy kategorii B - po
    pytaniu, czy będzie to potrzebne do czegoś na danym stanowisku -
    odpowiedź - pada, że nie, ale taki wymóg firma daje w kazdym ogłoszeniu.
    Podobnych wymagań jest więcej.

    > Podsumowując - wiele zależy od stanowiska na jakie się rekrutuje.

    Nie - wiele rzeczy zależy od tego, czy ktoś wie kogo szuka, czy nie.
    Dlatego w wielu krajach podanie widełek płacowych na każde stanowisko to
    nie problem, u nas to jest problem. Po prostu ktoś jeszcze nie dorusł do
    bycia biznesmenem i jest BYZNESMENEM.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl