PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa na Poczcie Polskiej › Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    From: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Date: Tue, 29 Mar 2005 13:47:10 +0200
    Sender: v...@o...pl@zagorze.smstv.pl
    <d25u7a$ir8$1@inews.gazeta.pl> <d261ot$sal$1@news.onet.pl>
    <d26n0u$eav$1@news.dialog.net.pl> <d274g3$m0d$1@news.onet.pl>
    <d2768h$phv$1@news.dialog.net.pl> <d285g9$ha7$1@news.onet.pl>
    <s...@e...elsat.net.pl>
    <d294dg$28r$1@news.dialog.net.pl>
    <s...@h...domek.ziembor.waw.pl>
    <d29eqq$aa8$2@news.dialog.net.pl> <d2aqvj$9dl$1@news.onet.pl>
    <v8oxng5dhk2k$.dlg@agnus.eu.org> <d2bbv0$ij4$1@news.onet.pl>
    <d2bdeq$dbc$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Użytkownik "exe the cute" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d2bdeq$dbc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Abstrachując trochę od tego przykładu - popatrz trochę dalej niż na
    > czubek swojego własnego nosa. Popatrz na ludzi, którzy nie mają po
    > prostu środków na utrzymanie z takich lub innych powodów. Przypomnij
    > sobie też co gwarantuje tym ludziom Konstytucja.
    > Państwo musi być w stanie zapewnić im to co zostało zapisane w
    > Konstytucji - jedzenie, szkołę, dach nad głową, i parę innych rzeczy,
    > które należą się nawet skazanym w aresztach i więzieniach.

    Czy to wszystko co konstytucja "gwarantuje" to spada z nieba, czy jednak
    ktoś musi za to zapłacić? Chciałbyś płacić jak najmniej, czy jest ci to
    obojętne? Kiedy bedziesz płacił mniej? Gdy wiele firm oferujących te rzeczy
    będzie walczyć na wolnym rynku o kontrakty, czy wtedy, gdy bedzie jedna
    firma z dyrektorem zmieniającym sie zaraz po zmianie rządu?

    > Gdyby tak sprywatyzować więzienia... hmm... nawet takie prywatne więzienie
    musiało
    > by być pod silną i stałą _kontrolą_ państwa, tak, aby te podstawowe
    > prawa nie były w nich łamane. Czy to wolny rynek? Raczej nie.

    http://www.sieradz.mediacom.pl/storys.php?sid=2439

    http://www.outsourcing-center.pl/news.php?t_nr_rej=3
    68

    http://www.fireworld.at

    > Rusz wyobraźnią.

    O nic innego nie proszę.

    > Reasumując: Państwo potrzebuje firm i instytucji Państwowych żeby
    > chronić Twój Szanowny Tyłek. I Szanowne Tyłki Innych Towarzyszy
    > Obywateli. Bo tak stanowi Konstytucja (nie wprost). Sam jestem
    > zwolennikiem wolnego rynku, ale może... jestem też realistą?

    Reansumując: to, że ja jako kawałek państwa mogę potrzebowac straży pożarnej
    to znaczy, według ciebie, że mam zaakceptować każdą cenę za zgaszenie mi
    domu? Słyszałeś o ubezpieczeniach?

    vertret