PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa na Poczcie Polskiej › Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    From: exe the cute <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Date: Tue, 29 Mar 2005 13:15:17 +0200

    vertret(at)op.pl napisał(a):

    > Buda na straganie może teoretycznie wiażać się z zerowymi kosztami wejścia,
    > ale towar tam znajdzie sie tylko wtedy, gdy ktoś inny zainwestuje wcześniej
    > na przykład w zakłady miesne lub mleczarnie.
    > Zaczynasz się już bać śmierci głodowej? Bo przecież taki właścieciel
    > mleczarni może stwierdzić, że już mu sie nie opłaca ten handel i co będzie
    > leżeć na tym straganie?
    > Czy to jest dobry argument za nacjonalizacją przemysłu mleczarskiego?

    Abstrachując trochę od tego przykładu - popatrz trochę dalej niż na
    czubek swojego własnego nosa. Popatrz na ludzi, którzy nie mają po
    prostu środków na utrzymanie z takich lub innych powodów. Przypomnij
    sobie też co gwarantuje tym ludziom Konstytucja.

    Państwo musi być w stanie zapewnić im to co zostało zapisane w
    Konstytucji - jedzenie, szkołę, dach nad głową, i parę innych rzeczy,
    które należą się nawet skazanym w aresztach i więzieniach. Gdyby tak
    sprywatyzować więzienia... hmm... nawet takie prywatne więzienie musiało
    by być pod silną i stałą _kontrolą_ państwa, tak, aby te podstawowe
    prawa nie były w nich łamane. Czy to wolny rynek? Raczej nie. Co z tego,
    że te parę cegieł byłoby zapłacone przez firmę X.

    Może tak sprywatyzować straż pożarną? A to ciekawe by było... zgłaszasz
    że pali Ci się dom. Przyjeżdza straż, ale zanim cokolwiek zaczną robić,
    pytają czy będzie Cię stać na zapłacenie za ich usługi... nie stać Cię?
    Podchodzi do Ciebie Pan Handlowiec, oferując spłacenie usługi na dogodne
    raty, bez kitu: 0% ! Masz już kredyt gdzie indziej? Ojojoj.

    No to poszukam dalej (a co!). Sprywatyzujmy wszystkich Sołtysów :-]
    Pan Sąsiad mój ma dużo pieniędzy, będzie płacił Sołtysowi za jego pracę,
    i bardzo nie podoba się sąsiadowi to, że masz na swojej działce basen.
    No to od dzisiaj, w całej Wiosce, baseny mają zostać zlikwidowane, bo
    ktoś może się jeszcze nieborajstwo utopić. Pójdziesz na policję? Hmmm,
    oni też są sprywatyzowani i pracują od 8-16, a jest 16:10 i co najwyżej
    pocałujesz klamkę. Poza tym, oddział policji w Twojej wiosce przynosił
    straty, zlikwodowano go, ale co tam - najbliższy posterunek jest tylko
    200km dalej.

    Sprywatyzujmy też Sądy - kto da więcej ten ma prawo.
    I tak dalej. Rusz wyobraźnią.

    Reasumując: Państwo potrzebuje firm i instytucji Państwowych żeby
    chronić Twój Szanowny Tyłek. I Szanowne Tyłki Innych Towarzyszy
    Obywateli. Bo tak stanowi Konstytucja (nie wprost). Sam jestem
    zwolennikiem wolnego rynku, ale może... jestem też realistą?

    Pzdr
    Exe Very Cute