PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa kwalifikacyjna i pytania dot. oczekiwan finansowych. › Re: Rozmowa kwalifikacyjna i pytania dot. oczekiwan finansowych.
    From: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozmowa kwalifikacyjna i pytania dot. oczekiwan finansowych.
    Date: Fri, 13 Jan 2006 18:45:18 +0100

    Jackare wrote:

    > To pytanie bez sensu. Takie zachowanie ukształtował nasz chory rynek.
    > To firma zatrudnia i powinna mieć przygotowaną propozycję płacy. Zazwyczaj
    > firma i tak ma przygotowany jakiś budżet zwiazany z konkretnym stanowiskiem.

    Dokładnie tak. Wiadomo, że pracownik chciałby zarabiać jak najwięcej za
    jak najlżejszą pracę, a firma płacić jak najmniej za jak najwyższe
    poświęcenie i kwalifikacje ;) Tyle, że to pracodawca ma rachunek
    ekonomiczny całego przedsięwzięcia, więc on może proponować rozsądną
    kwotę, tym bardziej, że zna z aplikacji i rozmowy walory kandydata.

    > Z moich osobistych doświadczeń wynika, że gdy to ja podawałem oczekiwaną
    > kwotę, nigdy nie dostałem pracy. Za każdym razem gdy propozycję artykułował
    > potencjalny lub raczej przyszły pracodawca- otrzymywałem pracę. Od tej pory
    > zawsze się upieram i nie podaję kwoty- czekam az pracodawca ją zaproponuje.

    Właśnie.
    Na bezczelnego można oczywiście odpowiedzieć "jak najwięcej". Ale
    najlepiej odbić piłeczkę i oczekiwać propozycji pracodawcy. Z reguły
    jest ona wtedy na rozsądnym poziomie.

    > Moim zdaniem w bardzo dobrym tonie jest standardowe na zachodzie podawanie w
    > ogłoszeniu o pracę widełek płacowych- pozwala to uniknąć straty czasu i
    > pieniędzy w postaci nikomu nie potrzebnych jazd przez pół Polski aby odbyć
    > bezsensowną rozmowe kwalifikacyjną, która do niczego nie prowadzi.

    To u nas jest rzeadkością, choć oszczędziłoby sporo wysiłku obu stronom.

    > Zawsze gdy prowadziłem rekrutacje miałem przygotowaną propozycję płacową ze
    > wstępną perspektywą rozwoju na najbliższe 9-12 miesięcy. Zawsze była

    Oby jak najwięcej firm brało z Ciebie przykład :-)

    Pozdrawiam,
    M.
    --
    Maciej Koziński