PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa kwalifikacyjna i pytania dot. oczekiwan finansowych. › Re: Rozmowa kwalifikacyjna i pytania dot. oczekiwan finansowych.
  • Data: 2006-01-13 14:01:31
    Temat: Re: Rozmowa kwalifikacyjna i pytania dot. oczekiwan finansowych.
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_> szukaj wiadomości tego autora

    > Co ma na celu zadawanie tego pytania? Jakiej odpowiedzi oczekuje osoba
    > rekrutujaca? Chodzi tu o konkretna kwote, mowiaca o tym "jak sie cenimy",
    > czy o szybka, pewna odpowiedz na to ?

    To pytanie bez sensu. Takie zachowanie ukształtował nasz chory rynek.
    To firma zatrudnia i powinna mieć przygotowaną propozycję płacy. Zazwyczaj
    firma i tak ma przygotowany jakiś budżet zwiazany z konkretnym stanowiskiem.

    Z moich osobistych doświadczeń wynika, że gdy to ja podawałem oczekiwaną
    kwotę, nigdy nie dostałem pracy. Za każdym razem gdy propozycję artykułował
    potencjalny lub raczej przyszły pracodawca- otrzymywałem pracę. Od tej pory
    zawsze się upieram i nie podaję kwoty- czekam az pracodawca ją zaproponuje.
    To poniekąd świadczy o jego klasie i poważnym traktowaniu pracownika oraz
    pozwala uniknąć głośnych rozczarowań itp.
    Moim zdaniem w bardzo dobrym tonie jest standardowe na zachodzie podawanie w
    ogłoszeniu o pracę widełek płacowych- pozwala to uniknąć straty czasu i
    pieniędzy w postaci nikomu nie potrzebnych jazd przez pół Polski aby odbyć
    bezsensowną rozmowe kwalifikacyjną, która do niczego nie prowadzi.
    Poza tym obowiązuje tu stara zasada negocjacji: kto pierwszy podaje kwotę-
    przegrywa.
    Zawsze gdy prowadziłem rekrutacje miałem przygotowaną propozycję płacową ze
    wstępną perspektywą rozwoju na najbliższe 9-12 miesięcy. Zawsze była
    podawana w rozmowach telefonicznych przed właściwą rozmową kwlifikacyjną,
    choć w ogłoszeniach zamieszczanych publicznie pracodawcy sobie tego nie
    życzyli.
    --
    Jackare
    Bytom/Kraków