PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozlaka malzonkow a lojalka

  • 11. Data: 2003-11-21 12:14:20
    Temat: Re: Rozlaka malzonkow a lojalka
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    K <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > umowa jest taka - ze w przypadku gdy rozwiaze umowe o prace przed uplywem 3
    > lat od jej podpisania, zobowiazuje sie do pokrycia kosztow szkolen wraz z
    > odsetkami.

    No to jaki masz problem ? Podpisałeś umowę to musisz dotrzymać.

    Nie rozumiem tylko tych odsetek.

  • 12. Data: 2003-11-21 12:18:54
    Od: "K" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ErkA" <U...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns943A83E8D817EWpiszTuSwojIDToken@193.110.122.
    80...

    > No i co teraz? Chcesz odejsc z firmy, bo zmienily Ci sie plany? Sorry
    > bardzo, ale postaw sie w syt. pracodawcy - wysyla na szkolenia,
    > inwestuje w Ciebie, a ty mu pokazujesz fige, bo nie mozesz dostosowac
    > sie do nowej syt. (zona poza domem). Nie wiem co na to KP, ale IMHO
    > zagryzc zeby i albo zaplacic, albo przepracowac.
    >
    > Poza tym chcesz rozwiazac um. o prace - czyli warunek jest spelniony -
    > rozwiazazujesz umowe - placisz.

    Jak podpisywalem lojalke to sie postawilem w sytuacji pracodawcy i wlasnie
    dlatego ja podpisalem. Ja rozumiem, ze ktos we mnie inwestuje i chce miec
    pewnosc, ze przez to inwestuje takze w swoja firme. a tu chodzi o to... że
    nie odchodze z firmy z powodu ekonomicznego (czyt. znalazłem lepsza prace),
    tylko z powodów "życiowych". Z tego co wiem to wlasnie z takich powodow
    pracodawca nie moze mnie zmusic do placenia. Pytanie zadalem tutaj, gdyz
    mialem nadzieje, ze odpowie mi ktos kto byc moze byl w podobnej sytuacji,
    lub orientuje sie jak wyglada sytuacja z punktu widzenia prawa.

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2003-11-21 12:21:32
    Od: "K" <s...@p...onet.pl>

    > bzdura.
    > art. 6 ust. 4 Rozporządzenia Pracownik nie ma obowiązku zwrotu kosztów, o
    > których mowa w ust. 2, mimo rozwiązania stosunku pracy, jeżeli zostało ono
    > spowodowane:
    > 3) przeprowadzeniem się pracownika do innej miejscowości w związku ze
    zmianą
    > miejsca zatrudnienia małżonka,
    > 4) przeprowadzeniem się pracownika do innej miejscowości ze względu na
    > zawarcie związku małżeńskiego z osobą zamieszkałą w tej miejscowości

    o! dziekuje. o taka odpowiedz mi wlasnie chodzilo.

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2003-11-21 12:28:15
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 21 Nov 2003 11:30:38 +0100, "K"
    <s...@p...onet.pl> zakodował:

    > Czy pracodawca moze zmusic mnie do splaty?

    Nie

    Rozporzadzenie w sprawie zasad i warunkow podnoszenia kwalifikacji
    zawodowych i wyksztalcenia ogolnego doroslych:

    4. Pracownik nie ma obowi?zku zwrotu kosztów, o których mowa w ust. 2
    mimo rozwi?zania stosunku pracy, jeżeli zostało ono spowodowane:
    [...]
    3) przeprowadzeniem się pracownika do innej miejscowo?ci w zwi?zku ze
    zmian? miejsca zatrudnienia małżonka,
    4) przeprowadzeniem się pracownika do innej miejscowo?ci ze względu na
    zawarcie zwi?zku małżeńskiego z osob? zamieszkał? w tej miejscowo?ci.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 15. Data: 2003-11-21 12:40:25
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    napisał(a):

    > bzdura.

    Zwracam honor.

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

  • 16. Data: 2003-11-21 13:00:52
    Od: w...@p...onet.pl

    > Zwracam honor.

    aż mnie zatkało. Przyzwyczaiłem się raczej do pustych dyskusji za wszelką cenę
    ze słusznością ustaw, rozporządzeń i oczywiście kp który jest gówno wart bo
    dyskryminuje wszystkich, a szczególnie pracodawców.

    pozdrawiam,
    Paweł

  • 17. Data: 2003-11-21 13:16:43
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    napisał(a):

    > aż mnie zatkało.

    rzadko spotykane ;), a nieznajomosc prawa jest na niekorzysc
    nieznajacego...

  • 18. Data: 2003-11-21 13:16:43
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

  • 19. Data: 2003-11-21 17:39:05
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Mogłbyś ujawnić która to firma takie lojalki karze podpisywać?

    To w temacie... Zmieniłem pracę 3 miesiące temu. Z poprzednim pracodawcą
    miałem podpisaną umowę: ja nie świadczę pracy na rzecz konkurencji
    przez pół roku od momentu zatrudnienia a on wypłaca mi co miesięc 30% miesięcznego
    wynagrodzenia przez pół roku. Na razie ani grosza nie mam na koncie- nie wiem,
    czy czekać, aż procenty urosną, czy już się upomnieć :-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 20. Data: 2003-11-24 10:10:03
    Od: "Waligora" <w...@o...pl>

    > Mogłbyś ujawnić która to firma takie lojalki karze podpisywać?

    Jeeeeesssoooooo .. Ludzie uczcie sie ortografii: karze = od karac
    kaze == od kazac

    Nie znam firmy karajacej lojali, ale znam kazaca podpisywac lojalki . Tu,
    jak widac, nie tylko o ortografie chodzi ..

    Przepraszam "przedpiszacego" - padlo na Ciebie przypadkiem ... stales sie
    kropla przepelniajaca czare goryczy, po tym, jak przeczytalem gdzies, ze
    "straszna rzaba sadzila, rze jej sie uda pszeplynac staf bez pszeszkod,
    doladnie jak zeke"...