PracaGrupypl.praca.dyskusjeRoszczenia byłego pracodawcy (długie) › Re: Roszczenia byłego pracodawcy (długie)
    From: "Tomcio" <t...@s...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Roszczenia byłego pracodawcy (długie)
    Date: Sat, 17 Apr 2004 12:34:05 +0200

    > Widzę, że nie wszystkim mieści się to w głowie (mi też na początku się nie
    > mieściło). Otóż TAK: ten pracodawca mnie zwolnił w dodatku
    > dyscyplinarnie(wynika to ze świadectwa pracy), pomimo, że nie miał ze mną
    > podpisanej umowy, a teraz dodatkowo chce mnie obciążyć za nie wykonanie
    > pracy zleconej przez szefa (TAK nie miałem wtedy umowy), TAK ta praca nie
    > została mi przez nikogo zlecana (ani na piśmie ani w jakiejkolwiek innej
    > formie).

    Witam
    To miłe, ze pracodawca sie przyznal do zatrudniania na czarno, czyli do
    przestepstwa przeciwko prawu pracy i prawu skarbowemu.
    Teraz nie pozostaje Ci nic innego jak zaproponowac urzedowi skarbowemu i
    zusowi kontrole w tamtej firmie, a w szczegolnosci powinni zaczac od
    wyjasnienia na jakiej podstawie byla naliczana Twoja pensja.
    Uwazaj jednak teraz moze sie okazac, ze pracodawca bedzie dawal CI do
    podpisania rozne dokumenty, najlepiej niepodpisuj nic do czasu az nie
    uzgodnisz tego z radca prawnym od prawa pracy i prawa skarbowego. Moze sie
    zdarzyc, ze podpiszesz nieswiadomie cos co bedzie oznaczalo, ze miales
    wspoludzial w popelnianiu ww. przestepstw.
    Aktualnie Twoj pracodawca ma wyjatkowo trudna sytuacje, bo zatrudnil CIe
    niezgodnie z prawem i "zwolnil" Cie niezgodnie z prawem. Mozliwe, ze
    ostatecznie bedzie mial duze straty i zakonczy swoja dzialalnosc.

    Powinienies domagac sie (skoro CI wystawil swiadectwo pracy) RMUA.
    Wszystkie dokumenty moga dojsc do CIebie poczta listem poleconym (nie ma
    koniecznosci bys sie spotykal z tym Panem na podpisywanie czegokolwiek, w
    warunkach stresu moglbys cos przeoczyc). Ja sie juz 2 razy zlapalem na
    podpisywaniu dla odczepnego w jednym wypadku strata miala dosc wymierne
    skutki

    Pozdrawiam
    Tomek