PracaGrupypl.praca.dyskusjeRoszczenia byłego pracodawcy (długie) › Re: Roszczenia byłego pracodawcy (długie)
    From: "fotech" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Roszczenia byłego pracodawcy (długie)
    Date: Fri, 16 Apr 2004 08:02:26 +0200

    > Do sierpnia 2003 pracowałem w pewnej firmie, bez pisemnej umowy o pracę
    > (najpierw okres próbny, potem ponad pół roku nic). Na moje prośby o
    > chociażby określenie się pracodawcy ile jeszcze zamierza mnie trzymać,
    > zbywano mnie w sposób mniej lub bardziej uprzejmy. Kiedy zapowiedziałem że
    > sobie idę do innej firmy, usłyszałem, że nie mogę odejść dopóki nie
    > zostanie zatrudniony i przeszkolony nowy pracownik.W innym wypadku
    > "spierdoli" mi tak świadectwo pracy, że już "nigdy nie będę pracował". A
    > co z umową? "Zastanowię się". odszedłem, dostałem świadectwo

    Piszesz, jak wiekszosc ludzi tu, o tym, co dla Ciebie wygodne.
    Skoro nie miales umowy o prace przez pół roku, to akceptowales przestepstwo,
    jakie wykonuje pracodawca. Jesli jednak nie miales umowy, to jak mozna mowic
    o swiadectwie pracy? Pisz tylko prawde i cala prawde, to bedzie mozna cos
    ewentualnie doradzac.
    Ludzie dobrzy, nie pracujcie bez umow o prace i u podejrzanych ludzi, bo
    tylko tak mozna naprawic ten czarny rynek, jesli sie na to zgadzacie, to nie
    miejcie pretensji.

    Wojtek