PracaGrupypl.praca.dyskusjeRekrutacja w jezykach obcych › Re: Rekrutacja w jezykach obcych
    From: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rekrutacja w jezykach obcych
    Date: Fri, 26 Aug 2005 00:04:00 +0200

    Użytkownik "Artur Bartnicki" <a...@d...eu.org> napisał w wiadomości
    news:m2vf1v2o54.fsf@rzepa.dziupla.eu.org...

    > "Immona" <c...@w...zpds.com.pl> pisze, co następuje:
    >
    > [10 linii ciach - AB]

    > Ponieważ jesteśmy na grupie o pracy, to pozwolę sobie zauważyć, że
    > jest to definicja nie tyle może zła, co z praktycznego punktu widzenia
    > mało przydatna, gdyż zasadniczo omija problem. W przypadku szukania
    > pracowników nikogo nie interesuje specjalnie, jakim językiem mówiło
    > się przez początkową część życia.

    Sam ponizej piszesz, ze bycie native speakerem jakiegos jezyka moze miec
    znaczenie:

    > Co więcej, nie raz spotkałem się z sytuacją, w której znajomość
    > jakiegoś języka jako ojczystego nie tylko nie była ignorowana, ale
    > wręcz traktowana jako atut -- np. firmy niemieckie szukające
    > pracowników do oddziałów/do sprzedaży na teren krajów Europy
    > Wschodniej bardzo chętnie wezmą np. Polaka, traktując jego natywną
    > znajomość języka polskiego jako atut (w tym przypadku to znajomość
    > niemieckiego uznaje się za oczywistość).

    No wlasnie - zeby mogli spieniezyc swoja znajomosc jezyka natywnego w innej
    branzy niz polonistyka, dziennikarstwo i pokrewne dziedziny, musza znac ten
    jeden jezyk obcy, zeby sie porozumiewac z tym, dla kogo beda pracowac swoja
    znajomoscia jezyka ojczystego. W takiej ofercie pracy, o jakiej piszesz,
    jest wiec ten wymog znajomosci jezyka obcego.

    I.