PracaGrupypl.praca.dyskusjeRekrutacja w jezykach obcych › Re: Rekrutacja w jezykach obcych
  • Data: 2005-08-17 20:00:49
    Temat: Re: Rekrutacja w jezykach obcych
    Od: Andrzej Krasuski <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Efendi napisał:
    > Jak to sie ma do polskiego prawa, konkretnie do Ustawy o jezyku polskim?
    > Rekrutacja - czyli ogloszenia o poszukiwaniu kandydatow do pracy w wersji
    > wylacznie obcojezycznej, po drugie - rozmowy kwalifikacyjne w jezyku obcym.

    No tak... To już lepiej niech ten Węgier/Niemiec/Francuz/Ktokolwiek
    polskiego się nauczy, zamiast wymagać, żeby mu potencjalny pracownik po
    angielsku mówił... Bo to, że chce dać zarobić jakiemuś Polakowi w
    Polsce wcale go nie zwalnia z obowiązku posługiwania się naszą mową
    ojczystą..

    Efendi, a głowa nie boli od upadku? Chcesz mnie przekonać, że jeżeli mi
    napiszesz w CV, że świetnie mówisz po angielsku, to ja mam w ciemno
    uwierzyć? I co potem? Ja na ten przykład szukam programistów, którzy
    sobie poradzą w codziennej pracy, a codzienna praca, to komunikowanie
    się z ludźmi - amerykańska korporacja dostarcza sprzęt, centrum
    zgłoszeniowe w Budapeszcie, wdrożeniowiec z RPA, support z UK, sprzedają
    to Polacy dla Klienta w Sztokholmie.. Rozumiesz klimat? Jeżeli jesteś
    zaskoczony(a), że ktoś się do Ciebie odezwał po angielsku przez telefon,
    to wybacz - oznacza to tylko tyle, że szukam kogoś zupełnie innego i
    szkoda naszego czasu na dalszą rozmowę. Jeżeli "kiedyś się nauczysz",
    to spróbuj wtedy, teraz po prostu się nie nadajesz.

    Pozdrawiam
    Andrzej Krasuski
    PS. Naprawdę szukam programistów :-)