PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    Date: Fri, 8 Aug 2003 11:44:49 +0000 (UTC)

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > przekladajac na nasze: jesli nie widzisz absurdalnosci swojego
    > powyzszego zdania " z tym ograniczeniem
    > kosztów jest tak, że same się nie ograniczą - trzeba zainwestować i to
    > dużo. " to ja nie mam juz nic do dodania.
    >
    > tylko smiac mi sie chce, po prostu.

    Mi się również chce śmiać, ale podejmę ostatnią próbę: Tłumaczę
    łopatologicznie.

    1. Jest maszyna (na przykład ściana górnicza), która do obsługi potrzebuje
    10 ludzi - jej eksploatacja jest droga, analiza pokazuje, że przyczyną są
    nadmierne koszty osobowe
    2. Nie można tak po prostu wywalić 5 ludzi, gdyż parametry techniczne tej
    maszyny wymagają, że musi być 10 i koniec kropka. Jest to stara maszyna:
    jeden kręci kółkiem, drugi popycha drążek, trzecie sypie łopatą itp itd.
    3. Masz wyjścia, żeby ograniczyć zatrudnienie i koszty
    3.1. Możesz kupić nową maszynę, wymagającą do obsługi 5 lub 0 ludzi
    3.2. Możesz zmodernizować starą maszynę, żeby wymagała mniej ludzi
    3.3. Mozesz ... coś innego
    4. W każdym wariancie 3.1 - 3.n ponosisz koszty, gdyż nic nie ma za darmo.
    5. Jeśli nie poniesiesz żadnych kosztów, to w dalszym ciągu zatrudniasz 10
    ludzi i kosztuje tyle samo.
    6. Jest to klasyczna inwestycja - inwestujesz pieniądze i dostajesz zwrot w
    postaci mniejszych kosztów eksplatacji.

    Więc chyba uzsadniłem stwierdzenie: 1. "koszty się same nie ograniczą"
    2. "aby ograniczyć koszty, trzeba zainwestować, i to dużo". Takie działania
    w skali dużego przedsiębiorstwa (na przykłąd kopalni) mogą być duże - czy
    jest ponosić - kwesta rachunku ekonomicznego.

    Czy uzasadniłem dostatecznie ?

    Jeśli masz inne zdanie lub widzisz jakiś błąd w moim rozumownia, to napisz,
    chętnie przeczytam.

    Jeśli masz napisać kolejny pusty i pogardliwy komentarz to sobie daruj.