PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    Date: Thu, 7 Aug 2003 11:45:27 +0000 (UTC)

    Mariusz \(Maniek\) Milobedzki <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wlasnie na to dostaje ode mnie i innych pieniadze z rachunkow. Ma sobie
    > kupic albo energie z importu i doslac ja do mojego domu, albo kupic wegiel
    > po oplacalnej cenie

    Elektrownia mu kupować energię z importu - człowieku, zlituj się. Gdzie się
    kupuje energię z importu - moze sam kupię.

    > No i co w takim razie to dyshonor kupowac od tych co sa gorszymi frajerami

    Ano jest, bo dzisiaj jest tani, a za dwa lata stanie się drogi. Zaś jeśli w
    międzyczasie zlikwidujesz kopalnie w Polsce, to będziesz musiał kupować ten
    drogi węgiel, bo nie będziesz miał innego wyjścia - załapałeś ?

    > ???
    > Ale zmiany w przepisach o imporcie wegla znacznie mu pomogly w zwinieciu
    > interesu

    Ryzyko biznesowe.

    > Oczywiscie ciema maso!! Bo jesli ktos mi dzis zabiera 100% skladek i
    wyplaca
    > gornikom a w miejsce ich skladek jakis idiota (coz za zbieg okolicznosci
    > Lesiu) podpisuje umorzenie to wlasnie jest to z MOICH SKLADEK !!!!

    Człowieku, ty masz jakieś elementarnie pojęcie o czymkolwiek. Nikt z twoich
    składek nie wypłaca górnikow - kto ci nagadał takich głupot. Jest transfer
    pieniędzy z budżetu na pokrycie długów kopalń względem ZUS, właśnie dlatego,
    aby nie ucierpiały twoje składki - kapewu ?

    > ..

    > Chyba wlasnie Twoj orzeszek juz nie pracuje jak nalezy Jesli cena wynosi w
    > RPA X i stwierdzam, ze oplaci mi sie go kupic ponoszac koszta Y to biore i
    > g.. mnie obchodzi, ze polska kopalnia zaoferuje mi wegiel za X + Y + 1 PLN
    > Wegiel z RPA jest tanszy i taki bedzie sie kupowalo a nie bralo polski nie
    > wiadomo za ile. Jak nie umieja go sprzedac powyzej kosztow wydobycia to
    > znaczy, ze sie nie oplaca i trzeba zamknac ten bajzel

    Problem jest taki, że węgiel importowany z RPA lub Australii, po
    uwzględnieniu kosztów transportu w głąb kraju (większośc elektrowni jest
    przecież na południu, przy kopalniach) jest droższy, a nie tańszy.

    Kapewu ?

    > Dlatego ci niewykwalifikowani gornicy powinni sie zglosic do urzedu
    > oczyszczania miasta, na budowy etc tam zawsze potrzeba fizycznych Tylko, ze
    > praca nie trwa jak napisal ktos wczesniej 8 godzin z duzymi przerwami na
    > wybuch, odpylanie i inne tylko trzeba zaiwaniac przez cale 8 albo i wiecej
    > godzin A to sie fizycznym gornikom nie podoba :(

    Coś chłopie pleciesz trzy po trzy.

    > To jest jedna z wielkich moich obaw o przyszlosc - teraz zarabiam dobrze
    > (moze nawet bardzo) i z obawa patrze na obecnych emerytow, ktorzy musza
    > gonic przez pol miasta bo margaryna do smarowania chleba jest tansza o
    50gr.
    > Boje sie, ze mimo dzisiejszych zarobkow i okradania mnie przez ZUS bede
    > kiedys takim zabiedzonym dziadkiem A do tego wlasnie przyczyniaja sie
    MIEDZY
    > INNYMI kopalnie

    Pleciesz w dalszym ciągu trzy po trzy. Slyszałes o reformie emerytalnej ? To
    sobie usłysz i przeczytaj.