PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzef idiota › Re: Re[2]: Szef idiota
    From: "Immona" <n...@z...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re[2]: Szef idiota
    Date: Mon, 1 Nov 2004 19:07:54 +0100

    news:cm5r77$o90$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:cm5pn6$jat$1@nemesis.news.tpi.pl Immona

    > Normalnie. Wystarczy, że ten ktoś popełnia czyny sprzeczne z prawem lub po
    > prostu niegodne.

    Nie o tym myslalam. sprzeczne z prawem - prokuratura. Ale np. wielu
    pracownikow kradnie. Bylam zaszokowana, gdy sie dowiedzialam, jak wielu i
    bylam zaszokowana widzac osoby, po ktorych sie tego nie spodziewalam,
    traktujace jako cos normalnego wynoszenie z firmy np.... papieru
    toaletowego.

    Nie chwytaj mnie za slowa. Ja tych skrajnosci typu szef-przestepca w sensie
    kodeksu karnego nie biore po prostu pod uwage. Mowie o malych sprawach
    codziennego zycia, w ktorych bardzo wiele mozna komus zaszkodzic - i
    szefowi, i pracownikowi. I szkodzenie w ktorych zaskakujaco wiele osob uwaza
    za normalne i dopuszczalne.

    > Zgoda, wierzę, ale przyznaj, że czytając tę część Twojej wypowiedzi można
    > odnieść takie wrażenie.
    > Przecież jeśli dowiesz się (obojętne jaką drogą), że jeden z ważnych
    > pracowników chce np. nagle odejść z firmy, ale z pewnych względów trzyma
    > w tajemnicy, to zgodnie z Twoją postawą nie powinnaś tego przed szefem
    > ukrywać, gdyż ma to kluczowe znaczenie dla organizacji pracy.
    > Czyli powinnaś _donieść_. ??

    Nie na osobe, ale na fakt, ze ktos ma jakies powody trzymac cos takiego w
    tajemnicy, czyli atmosfera szwankuje i nie wszyscy pracownicy czuja, ze moga
    byc otwarci i szczerzy. Powiedzialabym cos takiego bez wskazania na osobe,
    odmawiajac, gdyby zazadano jej wskazania.

    > Czemu mam sie pocieszać? Mnie Twoja postawa nie odpowiada, ale ponieważ
    > nie
    > pracujemy razem, więc wcale mnie nie martwi.
    > Poza tym wydaje mi się, że w Twoim twierdzeniu brakuje frazy "moim zdaniem
    > nie zasługuje".

    "IMHO" nauczylam sie traktowac jako cos defaultowego, przepraszam za
    przeoczenie. Ta fraza w tym zdaniu oczywiscie jest.

    > Skoro tak twierdzisz...

    Jak wspominalam, byl jeden taki raz i oby wiecej nie bylo. Wychodze zreszta
    z zalozenia, ze nie ma sensu slac ostrzezen dotyczacych zlych pracodawcow
    tam, gdzie beda je czytac osoby szukajace pracy. Zasieg forow i usenetu jest
    w naszym kraju ograniczony, a przy mniejszych firmach prawdopodobienstwo
    dotarcia do kogos, kto akurat tam aplikuje, jeszcze mniejsze, chyba ze mamy
    na mysli specyficzne branze. Pracodawca przy obecnym bezrobociu i tak
    znajdzie kolejnych pracownikow, ktorych zle potraktuje. Jedyne sensowne
    zwalczanie zlych praktyk to naglasnianie ich w takich kanalach przekazu, do
    ktorych maja dostep klienci, w taki sposob, zeby klientom odechcialo sie w
    danym miejscu kupowac. Gdy klientami sa firmy, a nie osoby fizyczne - jest
    to latwiejsze.

    > Ależ oczywiście - żyj jak chcesz. Tylko widzisz - sensem istnienia grup
    > dyskusyjnych jest (jak sama nazwa wskazuje) - dyskusja, wymiana poglądów,
    > więc siłą rzeczy polemika. Jeśli nie chcesz polemizować to po co tu
    > piszesz?

    Czasem czlowiek chce sie podzielic tym, jak mysli, rozumiejac, ze to jest
    wynikajace z jego wlasnej osobowosci i uwarunkowan upodobanie. Gdyby sie
    toczyla dyskusja o lodach i wszyscy by mowili, ze lubia czekoladowe, a ja
    bym powiedziala "a ja lubie waniliowe", nie bylby to wstep do polemiki o
    tym, ktore sa lepsze. Ale czytajacym, ktorzy by tez lubili waniliowe,
    zrobiloby sie milej na widok informacji, ze nie sa sami ani w az tak malej
    mniejszosci. A ogol czytelnikow mialby pelniejszy obraz roznorodnosci
    gustow.
    "Wymiana pogladow" nie musi polegac na tym, ze sie klocimy, czyj poglad jest
    lepszy - moze polegac na tym, ze kazdy powie swoj, a widownia oba pozna
    poszerzajac swoje pole widzenia :)

    I.