eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusje › "Stopniowanie" wiedzy komputerowej w ofertach
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2004-03-28 16:41:21
    Temat: "Stopniowanie" wiedzy komputerowej w ofertach
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    Nieraz wysyłając ofertę pracy (choćby przez strony typu HRK i podobne)
    trzeba określić umiejętność obsługi różnych programów/systemów
    operacyjnych. Jaki zakres umiejętności odpowiada Waszym zdaniem
    podstawowej, średniej i dobrej znajomości np. Linuxa czy MS Office?

    pozdrawiam
    Piotr


  • 2. Data: 2004-03-28 17:17:00
    Temat: Re: "Stopniowanie" wiedzy komputerowej w ofertach
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    to zależy co chcesz określić, tzn zakres. W przypadku systemów
    operacyjnych - możesz być użytkownikiem, zaawansowanym użytkownikiem,
    administratorem, zaawansowanym administratorem, konsultantem ds. wdrożeń do
    tego każdy z tych stopni możesz sobie podzielić że w danym zakresie jesteś
    lepszy albo gorszy.

    a generalnie, to jest istotne jak dobrze potrafisz cos obsługiwać. bardzo
    słabo, słabo, dobrze lub nie ma dany produkt przed tobą żadnych tajemnic i
    możesz zrobić w nim wszystko

    pzdr
    gromax
    Użytkownik "Piotr" <p...@n...spamuj.com> napisał w wiadomości
    news:c46v6h$2u2d$1@news2.ipartners.pl...
    > Nieraz wysyłając ofertę pracy (choćby przez strony typu HRK i podobne)
    > trzeba określić umiejętność obsługi różnych programów/systemów
    > operacyjnych. Jaki zakres umiejętności odpowiada Waszym zdaniem
    > podstawowej, średniej i dobrej znajomości np. Linuxa czy MS Office?
    >
    > pozdrawiam
    > Piotr
    >


  • 3. Data: 2004-03-28 19:04:20
    Temat: Re:
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    gromax <g...@g...pl> napisał(a):

    > to zależy co chcesz określić, tzn zakres. W przypadku systemów
    > operacyjnych - możesz być użytkownikiem, zaawansowanym użytkownikiem,
    > administratorem, zaawansowanym administratorem, konsultantem ds. wdrożeń do
    > tego każdy z tych stopni możesz sobie podzielić że w danym zakresie jesteś
    > lepszy albo gorszy.
    >
    Stopień przyznanych (również sobie ;) ) uprawnień, nie zawsze idzie w parze
    z poziomem :)

    > a generalnie, to jest istotne jak dobrze potrafisz cos obsługiwać. bardzo
    > słabo, słabo, dobrze lub nie ma dany produkt przed tobą żadnych tajemnic i
    > możesz zrobić w nim wszystko
    >
    Hmm. A nie jest przypadkiem tak, że 80% użytkowników używa góra 20%
    opcji programu :)) ?? Czy jest ktoś kto zna wszystkie opcje, skoro każdy
    większy produkt realizuje zespół :)
    Wiem wszystko - to tylko nazwa teleturnieju :)


    Marek


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 4. Data: 2004-03-28 19:10:28
    Temat: Re: Re:
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    dlatego zgodnie z prawdą raczej nie powinno sie sobie wystawić oceny
    maksymalnej :)

    > Wiem wszystko - to tylko nazwa teleturnieju :)
    >
    >
    > Marek

    gromax


  • 5. Data: 2004-03-28 20:50:58
    Temat: Re: "Stopniowanie" wiedzy komputerowej w ofertach
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    gromax wrote:

    > to zależy co chcesz określić, tzn zakres. W przypadku systemów
    > operacyjnych - możesz być użytkownikiem, zaawansowanym użytkownikiem,
    > administratorem, zaawansowanym administratorem, konsultantem ds. wdrożeń
    > do tego każdy z tych stopni możesz sobie podzielić że w danym zakresie
    > jesteś lepszy albo gorszy.
    >
    Właśnie, problem jest z jakiego punktu widzenia te umiejętności oceniać.
    Jeśli ktoś potrafi zainstalować system operacyjny, skonfigurować sieć,
    drukarkę i samodzielnie usunąć drobne problemy to równie dobrze można
    ocenić umiejętność obsługi danego systemu jako bardzo dobrą (dla zwykłego
    użytkownika) lub nawet nie podstawową (z punktu widzenia pracownika IT).

    Piotr


  • 6. Data: 2004-03-29 07:02:26
    Temat: Re: "Stopniowanie" wiedzy komputerowej w ofertach
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Piotr <p...@n...spamuj.com> napisał(a):

    > Właśnie, problem jest z jakiego punktu widzenia te umiejętności oceniać.
    > Jeśli ktoś potrafi zainstalować system operacyjny, skonfigurować sieć,
    > drukarkę i samodzielnie usunąć drobne problemy to równie dobrze można
    > ocenić umiejętność obsługi danego systemu jako bardzo dobrą (dla zwykłego
    > użytkownika) lub nawet nie podstawową (z punktu widzenia pracownika IT).
    >
    Jasne. I to jest właśnie bolesne. Możesz być np. 5 lat adminem, a ktoś co
    5 min temu zdał MCSE lub MCP powie ci, że tobie się tylko wydaje, że jesteś
    adminem, bo nie masz certyfikatu. Możesz pracować 25 lat w informatyce,
    a w miarę świeży absolwent prywatnej Wyższej Szkoły Gotowania Na Gazie
    I Prądzie po kierunku informatyka (tacy są) powie ci, że tobie się wydaje,
    że jesteś informatykiem.
    Kiedyś w początkach III RP była w TVP reklama: "jak nie masz w domu
    klimatyzacji, to nie jesteś Europejczykiem" :)

    Marek


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1